Automatisk beräkning förenklar och snabbar upp dokumentationen

Dokumentationen går långsamt och klumpig när man ska fylla i dokumentet och kontrollera vilka reservdelar som använts och hur mycket samtidigt med samma enhet. Du bör också kunna använda en miniräknare, om du inte vill förvirra dina tankar genom att göra beräkningar i huvudet.

Framsida / Easoft Docs / Funktioner / Beräkning och formler

Easoft Docs har en lösning på problemet: automatisk beräkning. Den automatiska beräkningsfunktionen påskyndar dokumentärens arbete och förhindrar beräkningsfel.

Beräkning underlättar dokumentation i många olika situationer

Automatiska beräkningar kan läggas till ett dokument när du skapar eller redigerar en dokumentmall med dokumentredigeraren (länk). När du fyller i dokumentet kan nya beräkningar inte längre läggas till.

Beräkningsfunktionen kommer väl till pass när man till exempel räknar begagnade reservdelar och deras pris tillsammans. Särskilt i situationer där byggarbetsplatsen tar lång tid eller kontraktet är stort, gör automatisk kalkyl det lättare att hantera helheten.

  • Exempel på situationer där beräkningsfunktionen är användbar:
    Om till exempel byggarbetsplatsen omfattar alla lägenheter i ett helt flerbostadshus kan systemet för varje lägenhet anges vilka reservdelar som har använts i varje lägenhet. Alla använda reservdelar kan läggas till tillsammans med beräkningsfunktionen i dokumentet som sammanställer kontraktet.
  • Ett annat exempel på en situation där beräkningsfunktionen är särskilt användbar är att mäta luftvolymer. Mätprotokollets beräkningsfunktion beräknar automatiskt skillnaden mellan det planerade och uppmätta värdet, och beräkningen av slutresultatet kräver inte ett separat arbetssteg från den person som fyller i, det vill säga mentalberäkning eller användning av en miniräknare.

Exempel på fakturor som stöds av Dokument

Beräkningsfunktionen kan användas för att leverera följande beräkningar:

  • Totalt
  • Reduktionsräkning
  • Multiplikation
  • Divisionsberäkning
  • Kvadratrot
  • Avrundning
  • Beräkning

Varför är enkel dokumentation viktig?

Tack vare den enkla dokumentationen är rapportering och dokumentation verkligen gjord, och som ett resultat går allt fram till fakturering korrekt och i tid. Funktionell dokumentation gör verksamheten effektivare och stödjer dess utveckling: till exempel är det lättare att hantera klagomål när byggarbetsplatsen och dess olika skeden är noggrant dokumenterade.

Inte ens elektronisk dokumentation är en genväg till lycka om användargränssnittet är dåligt och det är svårt att fylla i dokumentet. PDF-filer med finstilta texter och trånga textrutor gör att fylla i dokumentet frustrerande och onödigt svårt. När en bild ändå ska bifogas dokumentet eller när beräkningar ska utföras separat i huvudet eller med räknaren på samma enhet lämnas arbetet ofta ofullbordat eller ofullständigt.

Med Easoft Docs sker dokumentation i fält som av sig själv. All nödvändig information måste skrivas ner, och ingen väsentlig information kommer att glömmas. Dokumentation kan göras på vilken enhet som helst, och det finns ingen anledning att kämpa med svåra former.

Försök att använda beräkningselementet i TR-mätbasen

Testfyllning


Vi presenterar funktionerna kostnadsfritt

Funktionell dokumentation är en viktig del av företagsledning och effektivitet. Easoft Docs erbjuder lösningar för att skapa, bearbeta och hantera dokument. I ett kostnadsfritt 30-minuters fjärrmöte tar vi reda på dina dokumentationsbehov och introducerar Easoft Docs.