I dagens digitala era är automatisering en viktig nyckel till att förbättra produktivitet och minska manuellt arbete. Inom byggsektorn är hanteringen av material och inköp en kritisk del av varje projekt. För att projekten ska bli lönsamma måste varje inköp och...
Blogg
Berättelser och nyheter om Easoft och Easofts medarbetare. Här hittar du även tips och berättelser som du förhoppningsvis kan dra nytta av i din affärsverksamhet.
Jobbar du med lägenhetsbesiktningar? Vi har intressanta nyheter för dig
Är du involverad i lägenhetsbesiktningar? Då har vi spännande nyheter för dig! Med Easoft Docs kan du digitalisera och effektivisera dina besiktningar. Vårt smidiga gränssnitt låter dig checka av de olika områden du undersökt med hjälp av din mobil eller surfplatta....
Hur utför man egenkontroller inom bygg på bästa sätt?
I denna artikel lär du dig hur du på bästa sätt utför egenkontroller inom byggsektorn. Vidare lyfter vi även fram vikten av att utföra egenkontrollerna noggrant – och fördelarna som detta kan ge er som organisation. Lär dig de avgörande stegen för att genomföra...
Digital kvittohantering för ert bygg- och hantverksföretag
Är du som arbetsledare på ditt bygg- och hantverksföretag trött på att ständigt spara, hantera och ta emot en drös av lösa papperskvittot från dina anställda? Du kan vara lugn. Det finns en digital lösning på detta tidskrävande arbetsmoment. Med hjälp av Easoft...
Hur fungerar digitala slutbesiktningar av hus, entreprenader och villor?
I dagens digitaliserade samhälle finns det ständigt nya innovationer som underlättar vardagen och arbetsprocesserna för företag och organisationer. Ett område där digitaliseringen har gjort stor skillnad är inom bygg- och entreprenadbranschen, speciellt när det kommer...
Få korrekta löneunderlag till er organisation
Genom att använda Easofts digitala lösningar för lönehantering kan ni dra nytta av flertalet fördelar som ger er organisation en mer exakt löneprocess. I denna artikel vill vi lyfta fram hur våra digitala lösningar kan vara till hjälp för att optimera er lönehantering...
15 punkter som varje hantverksföretag bör ha i sina fakturamallar
Har du nyligen startat ett bygg- eller hantverksföretag? När man är nystartad är det flertalet administrativa delområden som man måsta ha i åtanken. Faktureringsprogram måste införskaffas, affärssystem måste köpas in och en sund personalpolitik måste implementeras....
Fördelarna med ett tidrapporteringssystem för dig som arbetsgivare
Flertalet personer har fördomar om att ett tidrapporteringssystem främst enbart gynnar arbetstagaren på bygg- eller hantverksföretag. Men i själva verket finns det flera fördelar för dig som arbetsgivare när du implementerar ett tidrapporteringssystem till er...
Därför bör varje byggföretag införskaffa digital byggdagbok
Utforska fördelarna med digitala byggdagböcker genom att läsa denna artikel som berör just detta ämne. Genom att ersätta tunga pärmar och pappersdokument med smidiga digitala dokument sparar ni tid när det kommer till skapande av byggdagböcker. Denna artikel kommer ge...
Fördelarna med ett affärssystem för skydd och hantering av företagsdata
I dagens digitala värld är skyddet av företagsdata avgörande för att upprätthålla förtroendet hos kunder och anställda. Att skydda både kundens personliga information och företagsrelaterade data från obehörig åtkomst och potentiella hot är bör vara en prioritet för...
10 tips för bygg- och hantverksföretag vid offertskapande
Som ett bygg- eller hantverksföretag är det avgörande att kunna skapa attraktiva och övertygande offerter för att vinna affärer och locka till sig potentiella kunder. Flertalet ägare till företag kan ofta tycka att själva skapandet, skickandet och uppföljandet av...
Arbetsordersystem – en nyckelfaktor till framgångsrika byggprojekt
I dagens konkurrensutsatta bygg- och hantverksbransch är det avgörande att ha effektiva och välorganiserade arbetsprocesser. Ett viktigt verktyg för att uppnå detta är ett arbetsordersystem som är specialanpassat efter bygg- och hantverksföretags behov. I denna...