Easoft ERP

Affärssystem till fönstermontörer  

Letar du som fönstermontör efter ett molnbaserat affärssystem? Easoft system är utvecklat för att ge dig som fönstermontör och balkonginglasningsinstallatör bästa möjliga förutsättningar för verksamhetsstyrning. Systemet fungerar perfekt på både surfplatta, mobil och stationär dator. 

Ett affärssystem anpassat för fönsterbranschen

Molnbaserad kalkylering 

Easoft system har inbyggda funktionaliteter inom kalkylering. Du kan enkelt via din mobil, surfplatta eller stationära dator administrera all kalkylering för ert företag. I och med att allt är molnbaserat kan du utföra dina kalkyleringsuppgifter oberoende på vart du befinner dig. Alla arbetsmoment som du utför kring kalkylering sker dessutom i realtid, vilket medför till att alla projektinblandade parter kan se dina ändringar direkt när du genomför dessa. Genom affärssystemet kan du även administrera allt som rör arbetstimmar, materialförbrukning, UE-kostnader och andra egenönskade mätvärden. 

Rapportering och dokumentation 

Att rapportera och dokumentera arbetsmoment i projekt är en central aspekt i om projektet kommer bli framgångsrikt eller inte. Därför finns det i Easoft affärssystem funktionaliteter inom just dessa delområden. Systemet ger dig flertalet spännande rapportmallar som du kan bruka när du genomför rapportering eller dokumentation. Eftersom systemet är molnbaserat så kan du alltid dela alla rapporter i realtid till din sälj-, produktion-, projekt- och ekonomiavdelning och ge dessa fenomenala verktyg för uppföljning av verksamheten. Rapportmallar kan också enkelt skapas för till exempel besiktning, skyddsronder, arbete, installation, reklamation etcetera. Du kan även skräddarsy rapportmallarna utifrån dina egna önskemål. 

 

 

Resurs- och tidsplanerings för fönstermontörer  

Verktyget har inbyggda funktionaliteter för tids- och resursplanering. Systemet har funktionaliteter inom tidskalendrar, kapacitetsstyrning och andra projektdelområden inom tid och resurser. Allt arbete sker i ett smidigt drag och drop. Funktionaliteterna är specialanpassade för att ge dig som fönstermontör möjliga förutsättningarna till förstklassig resurs- och tidsplanering. Ta din resurs- och tidsplanering till nästa nivå redan idag! 

Förstklassiga faktureringsfunktionaliteter

Affärssystemet från Easoft innehar även flertalet funktionaliteter som förenklar faktureringen för ditt företag. Med hjälp av affärssystemet kan du skapa alla former av fakturor, tex både inköps- och försäljningsfakturor. Du kan välja olika former av fakturering som tex delfakturering, fakturering för genomfört arbete. Fakturering för ändrings- och tilläggsarbeten kan implementeras in direkt av installatör och faktureringen kan skickas ut direkt eller gå till attest hos projektansvarig. Allt administrera faktureringsmoment sker i en mycket användarvänlig och enkel vy.  I och med att systemet är helt molnbaserat kan du utföra allt faktureringsarbete oavsett vart du befinner dig.

Förstklassig projekt- och lönsamhetsuppföljning

Systemet har inbyggda funktionaliteter för projekts- och lönsamhetsuppföljning.  Du som projektledare får via verktyget en smidig överblick över allt som rör tider, kostnader och lönsamhet. Exempelvis kan du i realtid får fram information gällande lönsamhetsaspekter i form av hur mycket byggmaterial det har gått åt. Vidare kan du även analysera allt gällande kostnadsaspekter i projektet. Även dessa funktionaliteter sker i realtid och du kan enkelt dela med dig all information till hela din projektgrupp. 

Ett affärssystem skräddarsytt till fönsterbranschen  

Easoft affärssystem är skräddarsytt för att du som ägare, projektledare eller ledare för att du ska kunna ta din verksamhetsstyrning till nästa nivå. Vi erbjuder våra affärssystem till hela Sverige oberoende på vart du befinner dig. Anlitar du oss som din leverantör av affärssystem kan vi garantera dig följande: ett kundcentrerat bemötande, skräddarsydda lösningar, förstklassig support, ett affärssystem av hög kvalitet och smidiga supportavtal. Vidare nöjer vi oss aldrig med några halvdana resultat. För oss är det enda som räknas att du som kund blir nöjd med resultatet. 

 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Egenskaper

Här nedan hittar du några ytterligare produktfördelar som våra system erbjuder för dig som projektledare. Systemet skräddarsys alltid efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk. Vi jobbar alltid med skräddarsydda lösningar mot våra kunder. 

  • Kalkylering
  • Lönsamhetsuppföljning
  • Tidsregistrering
  • Tidsuppföljning
  • Lönehantering
  • Installationskalender
  • Vidarefakturering
  • ÄTA hantering
  • Lager
  • Leverantörsfakturor
  • Skräddarsydda rapport- och dokumentmallar
  • Reklamationshantering
  • Kartapplikation
  • Säljledningsverktyg
  • Automatisk provisionsberäkning
  • Automatisk ackordkalkylator
  • Mätprotokoll
  • Arbetsplanering

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Ofta ställda frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag presentera Easofts egenskaper mer i detalj?

Är ditt företag intresserat av att införskaffa Easofts affärssystem? I ett webbmöte presenterar vi Easofts egenskaper och går igenom hur Easoft kan förbättra er affärsverksamhet.