CRM och kundhantering
Framsida / Easoft ERP / Funktioner /
Mer affärer och lönsammare verksamhet med Easofts CRM-lösning och kundhanteringssystem
Tre skäl till varför Easoft ERP är den ledande programvaran för kundhantering inom bygg-, renoverings- och VVS-branschen.
All kundinformation samlat på ett och samma ställe
Easoft ERP hanterar all kundinformation – från offertförfrågningar till orderhantering, fakturering och arkivering. Kundregistret skapas och uppdateras automatiskt.
Skapa professionella offerter på bara 3 minuter
Systemet har färdiga, anpassningsbara offertmallar, smarta kalkylatorer och produktstrukturer som eliminerar osäkerheten i prissättningen och påskyndar offertberäkningen. Samtidigt minskar risken för fel avsevärt.
Effektivare arbete för tillväxt
Undvik onödigt arbete – med smart automation och användarvänliga lösningar blir både arbetsflöden och dataöverföring smidigare. Automatiska påminnelser, att göra-listor och en överskådlig huvudvy med viktig information säkerställer att arbetet alltid går i rätt riktning.
Jag som projektledare kan fort och enkelt få fram all kundrelaterad information via Easoft.
Våra säljare använder Easoft kundhanteringsfunktion till mer eller mindre allt i sitt arbete. Allt från offerskapande till att ta fram relevant kundinformation.
Förenkla din arbetsvardag – hantera kundrelationer, erbjudanden och projekt i samma program med ett och samma användarkonto
Effektivisera verksamheten och snabba upp offertarbetet
Systemet erbjuder automatisk hämtning av kundinformation, färdiga offertmallar, produktstrukturer och kalkylatorer som tillsammans sparar upp till 90% av den tid som tidigare krävdes via manuellt arbete.
Minimera säljarnas administrativa arbete
All viktig kundinformation finns snabbt tillgänglig med ett och samma användarkonto. Förbättra kundhanteringen och följ kundernas resa genom säljtratten, från lead till beställning, och få all relevant information med bara några klick. Kundregistret uppdateras alltid automatiskt.
Ta vara på alla leads
Skapa en lönsam försäljningstratt för företaget
Färdiga offertmallar och en tydlig modell för offertskapande styr säljprocessen mot rätt produkter och rätt prissättning. CRM-systemets tydliga pipeline-vy och automatiska påminnelser ökar andelen avslutade affärer.
Erbjuder kunderna förstklassig service
Skapa en minnesvärd upplevelse för kunden i säljprocessen. Utforma ett klart och tydligt erbjudande på bara 5 minuter. Ha koll på dina befintliga kunder och leverera alltid förstklassig service. Med all kundinformation, mötesanteckningar och dokument samlade på ett ställe blir det enkelt att följa upp ärenden.
Eliminera personberoendet inom försäljningen
När alla ärenden hanteras genom samma system, samlas den interna kunskapen i systemet – inte hos en enskild säljare eller i hens manuella anteckningar. Via systemet blir också enkelt att standardisera säljprocessen, från metoder för offertberäkning till offerters utformning.
Hantera all kundrelationer och information säkert
Ett verktyg som underlättar säljarens vardag
Kundgrupper
Med funktionen ”kundgruppering” skapar du tydliga modeller för olika typer av kundrelationer. Bygg till exempel kundspecifika prislistor och egna offertmallar. Det underlättar även faktureringen.
Kundhistorik
Via systemet hittar du all kund information enkelt på ett och samma ställe. På kundkortet sparas hela kundhistoriken: aktiviteter, anteckningar, dokument, beställningar och fakturor.
Uppgiftshantering
Skapa arbetsuppgifter för dig själv eller andra och ställ in påminnelser. Synkronisera uppgifter med Google- eller Microsoft-kalender.
Offertberäkning
Easofts automatiska beräkningsfunktioner sparar tid för säljarna och eliminerar osäkerhet i prissättningen.
Dokumentering
Med Easoft hanterar du all dokumentation relaterad till kundrelationer i alla skeden. Dokument och övrig kundinformation finns alltid i respektive kundmapp i systemet.
Försäljningsrapporter
Systemet har omfattande rapporter om försäljningssitvationen: Få insikter i hur stor andel av offerterna som leder till affär, vilken säljare som sålt och för hur mycket.
Så här fungerar Easofts säljpipeline
1. Skapa kunduppgifter automatiskt i Easofts kundregister från förfrågningar som kommer via din webbplats
- Samtidigt skapas det en ny lead i önskad kolumn i säljpipelinen – alla förfrågningar blir garanterat behandlade!
- Hanteringen av förfrågningar och beräkning av offerter är smidig , eftersom alla kunduppgifter redan finns tillgängliga i Easoft.
2. Anpassa säljpipelinens kolumner efter er försäljningsprocess
3. Se försäljningsläget och värdet på offertbeståndet med en enda blick
Försäljningsledningen kan enkelt följa sitt teams prestationer. Varje säljare ser också på startsidan en samlad översikt över alla viktiga påminnelser, information och nyckeltal för sitt arbete.
4. Skapa leadspecifika uppgifter och gör anteckningar för leads i säljpipelinen
5. Kundinformationen uppdateras alltid i kundregistret
All information och alla dokument sparas i kundregistret. Öppna bara kundkortet och du ser all information relaterad till kunden i registret.
6. Leadet flyttas automatiskt framåt i takt med att säljprocessen fortskrider
- Offerten blir en order när leadset har blivit till en kund.
- Du behöver inte ändra leadets status på flera ställen.
- Omvandla offerten till en order med ett enkelt klick – antingen direkt från säljpipelinen eller från ordervyn. Kundens status uppdateras automatiskt i hela systemet, utan att du behöver göra ändringar på flera ställen.
Hantera och administrera ordern med Easofts projektledningsverktyg.
7. Samla in kundfeedback
- Med Easoft-ZEF-integrationen kan du genomföra kundnöjdhetsundersökningar och andra enkäter direkt från Easoft. Du kan automatisera mätningen av kundnöjdhet och insamlingen av feedback.
- Dra nytta av resultaten baserat på färdiga analyser.
Med Easofts kundregister blir kundhanteringen praktisk och säker
Nya kundrelationer registreras automatiskt i kundregistret
I Easoft behöver du aldrig registrera kundrelationer två gånger någonstans. Du får nya kundrelationer i kundregistret till exempel genom en vunnen offert.
Importera befintliga kundrelationer till systemet
När du byter till Easoft kan du importera befintliga kundrelationer direkt från ett annat system, till exempel som en CSV-fil. Vid behov kan du skapa kundrelationer manuellt.
Hantera och gruppera kundinformation enkelt
Dela in kunder i olika kundgrupper (till exempel bostadsrättsföreningar och privatkunder)
Hämta kundrelaterad information automatiskt till protokoll och dokument
När information har matats in i systemet en gång är den tillgänglig överallt i systemet. Detta påskyndar registreringsarbetet avsevärt och förebygger fel inom dokumentation. Dessutom sparas alla nya dokument automatiskt på rätt plats, synliga för rätt personer.
Egna mappar för varje kundrelation
En egen kundmapp skapas automatiskt för varje kund i systemet. I mappen visas alla kundspecifika dokument och övrig information.
Hantera kundmappar enkelt
- Dela kundinformationen till flertalet olika intressenter.
- Tilldela olika roller till personer som har åtkomst till mappen beroende på vad de förväntas göra och se i mappen.
- Ändra behörigheter för kundmappar eller enskilda dokument när som helst. Med hjälp av taggar kan du till exempel ändra synligheten så att den endast gäller för internt bruk inom företaget.
Säkerheten kring kundinformationen är garanterad
- I Easoft är ditt företags kunduppgifter så välhanterade att det är enkelt att uppfylla GDPR:s krav.
- All kundinformation finns samlad på ett ställe, där den kan redigeras, uppdateras och raderas med några få klick.
- Kunduppgifter kan enkelt hämtas från registret för granskning om kunden begär det.
- Easoft lämnar aldrig ut kundens uppgifter till utomstående och använder eller utnyttjar inte kunduppgifter i sin egen verksamhet.

Vill du ha en kostnadsfri presentation?
I webbdemon presenterar vi Easofts funktionaliteter och går igenom hur er affärsverksamhet skulle kunna optimeras med Easoft.