Lagerhanteringssystem

Easofts affärssystem hjälper er organisation att administrera och utveckla ert lagerhanteringsarbete. Med hjälp av systemet kan ni effektivisera allt arbete kring er lagerhantering genom realtidsrapporter gällande era inventarier och materialförbrukning

Framsida / Easoft ERP / Funktioner / Lagerhanteringssystem

Easofts affärssystem hjälper er organisation att administrera och utveckla ert lagerhanteringsarbete. Med hjälp av systemet kan ni effektivisera allt arbete kring er lagerhantering genom realtidsrapporter gällande era inventarier och materialförbrukning.

Effektiv lagerhantering

Easofts lagerhanteringsfunktioner hjälper er att säkerställa att ni alltid har rätt mängd material för varje projekt. Genom visuellt tilltalande grafer, tabeller och diagram får ni snabbt en överblick över företagets inventarier. Systemet garanterar att rätt mängd material finns tillgängligt för era olika uppdrag och automatiserade processer för inkommande och utgående leveranser av byggmaterial bidrar till att undvika tidskrävande leveranstider.

Realtidsinsikter

Med Easoft får ni snabb och exakt information om företagets materialförbrukning genom realtidsrapporter. Ni kan följa materialanvändningen av bygg- och hantverksmaterial i realtid, vilket gör att ni kan agera snabbt om det skulle uppstå en materialbrist. Samtliga anställda kan arbeta i systemet i realtid och göra korrigeringar i materialförbrukningsrapporterna.

Kostnadsbesparingar

Genom att optimera lagerhållningen och undvika onödiga inköp kan ert företag minimera kostnaderna och förbättra marginalerna. Systemet hjälper er att ha full koll på vad ni har i inventariet, så att ni aldrig mer behöver chansa när det kommer till materialinköp. Easoft bidrar till att ni får bättre marginaler i era projekt genom att alltid ha rätt mängd inventarier i ert lager.

Smarta varningar för proaktiv lagerhantering

Ett av de stora problemen inom bygg- och hantverksbranschen är att stå utan kritiskt material mitt i ett projekt. Easoft’s lagerhanteringssystem skickar automatiska varningar när lagernivån på en vara börjar bli låg. Föreställ dig att du håller på med en renovering och märker att du snart är slut på gipsskivor. Istället för att avbryta arbetet för att beställa mer, har du redan fått en varning i förväg och kan se till att nya leveranser är på väg. Vårt system sparar inte bara tid utan också pengar genom att förhindra kostsamma projektförseningar.

Ett perfekt analysverktyg

Easoft fungerar dessutom som ett utmärkt analysverktyg. Genom att använda systemet får ni lättförståeliga rapporter om er lagerdata, vilket gör att ni kan påbörja arbetet direkt efter att ett uppdrag har inkommit, utan onödiga väntetider kring materialinköp. Dessa rapporter ger er sälj- och inköpsavdelning värdefulla insikter för beslutsfattande när det gäller framtida materialinköp.

Boka en gratis presentation

Automatiska uppdateringar vid inköp

Inom bygg- och hantverksbranschen är det ofta flera parallella projekt igång samtidigt, vilket gör att inköpsprocessen kan vara komplex. När du lägger en inköpsorder via Easoft och varorna levereras, uppdateras lagerstatus automatiskt. Det innebär att du inte behöver lägga tid på att manuellt justera lagersaldon, vilket minskar risken för fel och säkerställer att all information alltid är korrekt.

Boka en gratis presentation

Fördelar med systemet

Nedan listat några av Easofts egenskaper. Programmet skräddarsys efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk.

  • När du vet exakt vad som finns i lager, kan du ge dina kunder mer exakta leveranstider och undvika förseningar som beror på materialbrist.
  • Istället för att akut behöva beställa mer material mitt i ett projekt, kan du planera dina inköp i förväg och se till att allt du behöver finns på plats när det behövs.
  • Med Easoft har alla på företaget tillgång till den senaste informationen om lagerstatus. Det betyder att projektledare, montörer och inköpare alla kan fatta beslut baserat på korrekta data.
  • Genom att alltid ha rätt material på plats, kan projektledare lättare hålla tidsplanen och undvika onödiga pauser i arbetet.
  • Eftersom systemet ständigt uppdateras i realtid, minskar behovet av att regelbundet inventera lagret manuellt. Detta sparar både tid och resurser.
  • När nya varor kommer in uppdateras lagerstatus automatiskt, vilket innebär att du aldrig behöver oroa dig för att informationen i systemet inte stämmer överens med verkligheten.
  • En tydlig överblick över lagervärdet gör det enklare att optimera lagernivåerna, vilket kan leda till minskade lagerkostnader och ökad likviditet.
  • Genom att ha full kontroll över lagret, kan ditt företag arbeta snabbare och mer effektivt, vilket i slutändan leder till nöjdare kunder och en bättre lönsamhet.


Vill du ha en kostnadsfri presentation?

I webbdemon presenterar vi Easofts funktionaliteter och går igenom hur er affärsverksamhet skulle kunna optimeras med Easoft.