Lagerhanterings­system

Stämmer inte lagersaldot? Om korrekt information inte är tillgänglig i realtid för alla kan det leda till att en säljare lovar kunden mer än vad som är möjligt tidsmässigt. I värsta fall kan flera arbetsplatser stå stilla eftersom installationsarbeten inte kan fortsätta.´Easofts affärssystem hjälper er organisation att administrera och utveckla ert lagerhanteringsarbete.

Framsida / Easoft ERP / Funktioner / Lagerhanteringssystem

Easofts lagerhanteringssystem stödjer ert företags tillväxt

I Easoft är lagersaldot tillgängligt i realtid för alla i eran organisation, från försäljning till ekonomiavdelning. Med lagerhanteringsverktyget kan du följa lagersaldon, transaktioner, lagervärde och beställa mer material. Systemet skapar även automatiska inköpsförslag för produkter som håller på att ta slut i lagret.

Ett automatiskt uppdaterat lagersaldo underlättar både inköp och planering av projekt. Tack vare det automatiska lagersaldot tar inte viktiga material och verktyg slut, och den som ansvarar för lagret kan beställa allt i rätt tid. Det blir också enklare att analysera och övervaka lageromsättningen.

Easoft toiminnanohjausjärjestelmä

Med Easofts lagerhanteringssystem får ni följande fördelar:

Realistiska leveranstider

Säljarna kan ge kunderna realistiska leveranstider.

Inköpsestimering

Inköp kan göras i förväg så att varorna inte tar slut.

Transparent informationsflöde

Alla berörda parter har information om vilka varor som finns i lager. Alla berörda kan också hitta varorna vid behov.

Förenklad projektledning

Arbetsledarna kan lättare styra projekten och göra nödvändiga ändringar i tidsplanerna.

Slipp inventeringsarbetet

Separata inventeringar behövs knappt när lagersaldot är uppdaterat och så felfritt som möjligt.

Automatiseringen sparar tid

Lagersaldot uppdateras automatiskt när lagret fylls på.

Alltid rätt materielmängd

Er organisation har alltid rätt mängd material i lager och kan utifrån detta planera projekten bättre.

Ekonomihanteringen förenklas

En välfungerande lagerhantering underlättar ekonomihanteringen. Särskilt när affärsverksamheten växer eller expanderar, ökar även lagret och binder allt mer kapital. Då är det viktigt att vara medveten om lagrets värde och hur snabbt det omsätts. Dessutom kan man enkelt få rapporter från Easoft i rätt format för bokföringens och ekonomihanteringens behov.

Ökad produktivitet

Ett automatiserat lagerhanteringsverktyg stödjer verksamheten och dess tillväxt på ett heltäckande sätt! Det förbättrar produktiviteten genom att till exempel påskynda leveranser, optimera utnyttjandet av utrymme, underlätta inköp samt hjälpa till att schemalägga projekt effektivt och realistiskt.

Så här fungerar Easofts lagerhanteringssystem

  1. Lagersaldot uppdateras automatiskt i Easoft så snart varor säljs från lagret.
  2. Via Easoft skickas en automatisk varning när lagersaldot för en produkt håller på att ta slut. Detta underlättar arbetet för den som ansvarar för lagret, eftersom det inte längre är nödvändigt att ständigt övervaka saldona.
  3.  Gör inköpsbeställningar direkt i Easoft. Lagersaldot automatiskt när de beställda varorna anländer till lagret, och du slipper uppdatera saldot manuellt.
  4. Uppdatera lagersaldot även separat vid behov. Om till exempel en montör hämtar material från lagret utan att det går genom försäljningsprocessen, måste lagersaldot uppdateras manuellt.
  5. Du kan enkelt ladda ner lagerrelaterade rapporter från Easoft i rätt format, exempelvis för bokföringsändamål.


Vill du ha en kostnadsfri presentation?

I webbdemon presenterar vi Easofts funktionaliteter och går igenom hur er affärsverksamhet skulle kunna optimeras med Easoft.