Offerthantering

Easoft ERP-system gör offertberäkningen både enkel och snabb. Du kan till exempel enkelt genom vårt offerthanteringsverktyg skapa förstklassiga offerter för byggbranschen innehållande ritningar, bilder och dokument.

Framsida / Easoft ERP / Funktioner / Offerthantering

Hur kan offertberäkning för B2C utföras på mindre än 5 minuter?

  • Vårt system har färdiga offertmallar –  Offertskapande blir tidseffektivt tack vare färdiga offertmallar i systemet. Dessa mallar kan enkelt anpassas för att matcha ert företags visuella identitet, vilket säkerställer att offerten speglar er profil, inte systemleverantörens. Enhetligheten i utformningen ökar ert företags tillförlitlighet och trovärdighet. Som företag behöver ni inte lägga tid på att skapa enskilda dokument – allt finns färdigt och redo att användas. Detta sparar värdefull tid och resurser, samtidigt som det garanterar en konsekvent och professionell presentation av era erbjudande.
  • Färdiga produktstrukturer – systemets produktstrukturer förenklar och påskyndar offertberäkningen, samtidigt som risken för fel minskar avsevärt. Detta effektiviserar processen och ökar precisionen i era offerter, vilket i sin tur stärker ert företags professionella image och pålitlighet. Med färdiga produktstrukturer kan ni snabbt sammanställa detaljerade och korrekta offerter utan att behöva bygga upp varje offert från grunden.
  • Smidigt prissättning – Prissättningen blir enklare och enhetlig tack vare kalkylatorer och produktstrukturer. Lägg till projektinformationen, så beräknar systemet automatiskt rätt pris. Detta ökar säkerheten, snabbheten och minimerar fel, vilket ger en mer konsekvent och professionell prissättning.
  • Det går att bifoga dokument, bilder och annat innehåll direkt till offerten.
  • Betalningsplaner visas automatiskt om så önskas.
  • Säker underskrift via e-signering – Denna funktion effektiviserar signeringsprocessen avsevärt och ökar flexibiliteten för alla parter. Med elektronisk signatur kan avtal och dokument undertecknas snabbt och säkert, oavsett var parterna befinner sig. Detta sparar tid, minskar pappersförbrukningen och förenklar dokumenthanteringen i er verksamhet.

Alla verktyg för att skapa offerter i ett användarvänligt gränssnitt

Offert- och avtalsmallar

Systemet har flertalet
färdiga mallar  som du enkelt kan redigera och spara olika versioner av.

Hantera offerter

Alla offerter sparas alltid tryggt i vårt system och du kan i efterhand även granska dessa. Det går även att följa offerternas status i systemet.

Produktregister och prislistor

Enkel uppdatering av prislistor säkerställer att du alltid säljer till rätt pris: kundspecifika prislistor, leverantörens prislistor, LVISnet-/grossistpriser.

Offertberäkningsverktyg

Systemet har produktregister, strukturer och kalkylatorer säkerställer att beräkningarna är korrekta och snabba. Du har färdiga skräddarsydda offerter klara på några minuter.

Dokumenthantering

Alla offerter sparas tryggt i vårt system. Du kan enkelt söka bland historiska offerter och se vad du kan lära ifrån dessa.

Elektronisk signatur

Vårt system innehar e-signatur, vilket medför till att kunderna snabbt och enkelt kan acceptera dina offerter.

Easoft ERP-system gör offertberäkningen både enkel och snabb. Genom systemets färdiga produktstrukturer och anpassningsbara offertmallar kan ni effektivisera hela processen och säkerställa att alla offerter är enhetliga och visuellt tilltalande.

Skräddarsydda och professionella offerter

Med Easoft får ni tillgång till färdiga offertmallar som enkelt kan anpassas för att matcha ert företags grafiska profil. Detta stärker både företagets trovärdighet och professionalism i kundernas ögon. Ni kan dessutom bifoga nödvändiga dokument som exempelvis statusrapporter eller bilder, och offerten kan signeras elektroniskt. Allt sparas korrekt i systemet för framtida referens.

Snabbare och mer enhetlig offertberäkning

Easoft gör det möjligt att skapa färdiga produktstrukturer som effektiviserar offertberäkningen avsevärt. Dessa strukturer kan helt och hållet skräddarsys efter ert företags behov och är enkla att skapa och justera. När du gör en offert kan du välja nödvändiga verktyg, projektstorlek samt arbetssteg och deras svårighetsgrad. Alla dessa val görs genom förvalda alternativ, vilket minskar behovet av manuell inmatning och risken för fel. Systemet uppdaterar automatiskt materialpriser genom integration med grossister, vilket gör att priserna i offerten alltid är uppdaterade. Utifrån dina val beräknar systemet offertens pris automatiskt, och när offerten är färdig kan den skickas elektroniskt för kundens e-signatur.

  • Färdiga offertmallar som kan anpassas efter företagets visuella identitet, vilket gör att offerten ser ut som er egen, inte som en extern leverantörs.
  • Färdiga produktstrukturer underlättar och påskyndar offertberäkningen, vilket minskar risken för fel.
  • Prissättningen blir enklare och mer enhetlig tack vare automatiska uppdateringar från grossister.
  • Dokument kan bifogas till offerten, och betalningsplaner kan automatiskt inkluderas.
  • Offerten kan signeras säkert elektroniskt, vilket sparar tid och minskar behovet av onödiga möten och pappersarbete.

Effektivt arbete med offerter

Med Easoft kan du enkelt följa upp dina offerter och se i realtid om de har godkänts eller om de behöver justeras. Detta ger dig möjlighet att snabbt och smidigt göra förändringar och förbättra dina chanser till framgångsrika affärer. Alla offerter är dessutom lättillgängliga både på mobil och dator, vilket gör att du kan hantera dem var du än befinner dig. Att skapa nya offerter baserat på gamla sparade mallar är också en stor tidsbesparing, och för återkommande kunder kan du till och med schemalägga återkommande beställningar som skapas automatiskt. Detta är särskilt användbart för kunder med behov av regelbundet underhåll.

Boka en gratis presentation

Skapa snabbt enhetliga offerter med hjälp av färdiga produktstrukturer

I Easoft ERP-affärssystem skapar du produktstrukturer för typiska projekt som kan återanvändas i din egen offertberäkning. Produktstrukturerna kan anpassas och modifieras helt efter företagets behov, och de är enkla att skapa. Genom denna funktion kan ditt företag spara kopiöst med tid. 

Så här skapar du en offert med hjälp av produktstrukturer

  1. När du skapar en offert kan du enkelt välja vilka tjänster, produkter och andra komponenter som ska ingå, baserat på färdiga prisuppgifter och produktlistor i systemet. Priserna är redan inlagda i förväg, vilket gör processen smidig. När du till exempel skapar en ny offert behöver du inte göra några egna beräkningar, eftersom allt redan finns tillgängligt i systemet.
  2. Priserna på material uppdateras automatiskt i systemet dagligen via grossistintegration, vilket ytterligare effektiviserar arbetet.
  3. Systemet beräknar automatiskt offertens pris baserat på dina val. Smarta kalkylatorer sköter beräkningarna – du behöver inte göra några huvudräkningar alls!
  4. Skicka den färdiga offerten elektroniskt för kundens underskrift med bara ett par klick.
  5. När kunden godkänner offerten överförs den automatiskt till en order i affärssystemet.


Vill du ha en kostnadsfri presentation?

I webbdemon presenterar vi Easofts funktionaliteter och går igenom hur er affärsverksamhet skulle kunna optimeras med Easoft.