Easoft ERP

Affärssystem till måleribranschen

Easofts affärssystem är specialtillverkat för att ditt företag inom måleribranschen ska kunna effektivisera er verksamhetsstyrning på bästa sätt. Vi skräddarsyr alltid systemet utifrån era önskemål och behov. Systemet är enkelt att använda och fungerar perfekt till surfplatta, mobil och dator.

Affärssystem anpassat för måleribranschen

Förbättra din målerifirmas budgetering

Easoft affärssystem för måleribranschen har inbyggda internationer som hjälper dig som projektledare att genomföra olika former av budgeteringsarbete. Du kan till exempel genomföra budgeteringsarbete kring offerter, beräkning av dina projekts arbetstimmar, budgetera olika former av materialförbrukning – samt räkna ut UE-kostnader. Det som gör affärssystemets funktionaliteter inom budgetering extra smidigt är eftersom allt arbete alltid sker i realtid. Alla projetsintressenter kan med andra ord enkelt ta den av budgeteringen. Eftersom systemet är helt molnbaserat kan du dessutom genomföra alla kalkyleringsarbete oberoende av vart du befinner dig. Easoft affärssystem för måleribranschen ger dig som projektledare helt unika förstklassiga möjligheter till att jobba med budgetering.

Dokumentations- och rapporeringsfunktionaliteter

Vårt system innehåller förstklassiga, lättanvändliga och molnbaserade dokumentations- och rapporteringsfunktionaliteter. I systemet finns redan flertalet olika rapportmallar som du kan nyttja för att dokumentera dina olika delmoment i måleriprojektet. Om du hellre ville skräddarsy dina dokumentationsmallar, så kan vi alltid skräddarsy dessa utifrån dina önskemål och behov. Med hjälp av rapporterna i affärssystemet får din sälj-, produktion-, projekt- och ekonomiavdelningen fenomenala verktyg för uppföljning av verksamheten. Rapportmallar kan också enkelt skapas för t.ex. besiktning, skyddsronder, arbete, installation, reklamation etc. Det är nästintill obegränsade möjligheter för hur rapportmallarna kan skräddarsys på egen hand. Ta din rapportering i byggprojektet till nästa nivå genom affärssystem för byggbranschen.

 

 

Resurs- och tidsplaneringsfunktionaliteter

I systemet finns även funktionaliteteter för resurs- och tidsplanering. Du via systemet hantera tidskalender och kapacitetsstyrning till er verksamhets olika projektuppdrag. I verktygets kalender är det likväl enkelt att tidsplanerna alla typer av uppdrag till dina anställda eller ett installationsteam. Ändringar i kalendern går smidigt med ”drag and drop” och ändringarna kan skickas till in.

Fakturering för din målerifirma 

Administrera allt faktureringsarbete för din målerifirma med hjälp av Easoft verktyg. Du kan via systemet hantera både inkommande och utgående fakturor som ditt företag har. Med hjälp av systemet är det enkelt att implementera önskade påslag. Det går att välja delfakturering, fakturering för utfört arbete eller hela arbetet på en gång. Fakturering för ändrings- och tilläggsarbeten kan läggas in direkt av installatör och faktureringen kan skickas ut direkt eller gå till attest hos projektansvarig.

Projekt- och lönsamhetsuppföljning

Du får via systemet total överblick över allt gällande din målerifirmas projekt- och lönsamhetsuppföljning. Tex kan du se allt gällande tids- och kostnadsbruk för din målerifirma. Du kan i realtid följa hur information om hur mycket material det har förbrukats i måleriprojekt. Vidare kan du även följa upp allt gällande lönsamhets och andra nyckelmätvärden. Du kan med andra ord genom våra smidiga lösningar ta ditt företags projekts- och lönsamhetsuppföljning till hela nya nivåer.

Ett affärssystem anpassat till en målerifirmas önskemål

Easofts affärssystem är går att integrera till flertalet olika målgrupper, yrkeskategorier och branscher. Huvudmålgruppen för vårt företag är dock målerifirmor som vill ta din verksamhetsstyrning till nästa nivå. Vi erbjuder våra tjänster till målerifirmor i hela Sverige. Genom att anlita oss som din leverantör att affärssystem får du alltid bra service, bra programvara, bra affärssystem och bra supportavtal.

 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Egenskaper

Här nedan kan du bekanta dig med några av de fördelarna som Easofts affärssystem erbjuder din målerifirma. Vi jobbar alltid med skräddarsydda lösningar mot våra kunder.

  • Kalkylering
  • Lönsamhetsuppföljning
  • Tidsregistrering
  • Tidsuppföljning
  • Lönehantering
  • Installationskalender
  • Vidarefakturering
  • ÄTA hantering
  • Lager
  • Leverantörsfakturor
  • Skräddarsydda rapport- och dokumentmallar
  • Reklamationshantering
  • Kartapplikation
  • Säljledningsverktyg
  • Automatisk provisionsberäkning
  • Automatisk ackordkalkylator
  • Mätprotokoll
  • Arbetsplanering

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Ofta ställda frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag presentera Easofts egenskaper mer i detalj?

Är du elföretag intresserat av att införskaffa Easofts affärssystem? I ett webbmöte presenterar vi Easofts egenskaper och går igenom hur Easoft kan förbättra er affärsverksamhet.