Easoft ERP

Affärssystem till medelstora företag

Vårt affärssystem för medelstora företag är skräddarsytt för bygg- hantverks- och entreprenadföretag. Systemet är extremt lätt att använda och är dessutom helt molnbaserat.  Vidare innehar systemet flertalet spännande funktionaliteter. Genom affärssystemet kan du som projektledare ta din verksamhetsstyrning till helt nya nivåer. Chansa inte – utan kontakt oss istället. 

Projektinhallinta

Affärssystem specialanpassat till medelstora företag

Tidrapportering

Easoft affärssystem möjliggör för dina anställda att via sina mobila enheter rapportera arbetade timmar, tidpunkten för ankomst till arbetsplatsen och avslut på arbetsdagen. Systemet innehar positionsfunktionaliteter vid tidsregistrering. Du som projektledare kan se vart dina anställda loggar på och loggar av. Som projektledare har du full överblick över in- och utloggningar, och tidsinformationen presenteras i visuellt tilltalande diagram och tabeller i programmets gränssnitt. Tidsinformationen kan du använda som löneunderlag till dina anställda och som underlag för fakturering till kunder. Med hjälp av Easofts tidsrapporteringsfunktionaliteter får du alltid exakta och precisa tidrapporter för alla dina projekt.

Rapportering och dokumentation

Du kan genomföra egenkontroller, besiktningar, riskanalyser, skyddsronder och ÄTA-hantering på nolltid med hjälp av Easoft. Det räcker bara med att du tar med din mobil eller surfplatta till din kontrollplats och utför din önskade dokumentationskontroll via din enhet. Baserat på den information du matar in i programmet skapas det ett visuellt digitalt dokument som du får tillgång till via gränssnittet. All din dokumentation kring dessa delområden sparas tryggt i vårt system, där du alltid har tillgång till dessa i efterhand. Vidare kan du genom ett klick dela med dig av alla dokumentationsresultat till övriga projektintressenter via gränssnittets smidiga kommunikationsfunktionaliteter.

 

Resurs- och tidsplanerings för medelstora företag

Du kan dela ut arbetsuppgifter till anställda genom några klick via din bärbara dator, mobil eller surfplatta med hjälp av verktyget. Arbetsfördelningen sker via smidiga drag and drop-funktioner. Information gällande arbetsuppgiftens utförande, belägenhet och annan nödvändig information skickas i realtid ut till din anställda via ett SMS eller e-post. Genom resursplaneringsfunktionerna i systemet kan du även se hur din bemanning ser ut, vilket projekt som tar respektive anställd i anspråk och du kan planera och fördela om resurser och arbetskraft i efterhand om det behövs. Systemet ger dig unika möjligheter att planera arbeten, kommunicera med dina anställda – samt ge dina anställda en extra tydlighet kring era arbetsuppdrag.

 

Effektivisera din faktureringsprocesser

Affärssystemet från Easoft innehar flertalet funktionaliteter som förenklar din fakturering. Med hjälp av systemet kan du skapa alla former av fakturor, till exempel både inköps- och försäljningsfakturor. Du kan välja delfakturering, fakturering för genomfört arbete. Fakturering för ändrings- och tilläggsarbeten kan implementeras in direkt av installatör och faktureringen kan skickas ut direkt eller gå till attest hos projektansvarig. Alla faktureringsmoment sker i en mycket användarvänlig och enkel vy.

 

Projekt- och lönsamhetsuppföljning

I systemet har du tillgång till all information gällande dina projekts olika tidsplaner, budgetar, intäkter och kostnader. Genom visuellt tilltalande checklistor, grafer och tabeller får du på nolltid en total överblick över alla ovanstående delområden i gränssnittet. Du kan enkelt och snabbt få insikt i var du ligger i förhållande till budget och planerad tid, samt justera din strategi för projektet om det behövs. Vidare kan du få information om marginalanalyser, d.v.s. upplysning hur mycket vinst som görs på varje produkt eller tjänst. Systemet ger dig även en tydlig överblick över vilka uppdrag och arbetsuppgifter som är färdiga, samt vilka som fortfarande pågår eller kräver åtgärder.

 

Kundhantering 

Easofts affärssystem har ett avancerat kundhanteringssystem som ger er möjligheten att effektivt hantera och administrera all kundrelaterad information. Ni får med andra ord all kundinformation centraliserat på ett och samma ställe digitalt. Systemet ger er möjligheten att lägga till, redigera och spåra information om kunder, inklusive försäljningsorders, leveranser och fakturering. Dessutom tillhandahåller systemet en komplett historik för varje enskild kund, inklusive tidigare order och samtal, vilket stödjer ert företag till att etablera och vårda långsiktiga relationer med era kunder. 

 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Egenskaper

Här nedan hittar du några ytterligare produktfördelar som vårt system erbjuder för dig som medelstort företag. Systemet skräddarsys alltid efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk. Vi jobbar alltid med skräddarsydda lösningar mot våra kunder.

  • Kalkylering
  • Lönsamhetsuppföljning
  • Tidsregistrering
  • Tidsuppföljning
  • Lönehantering
  • Installationskalender
  • Vidarefakturering
  • ÄTA hantering
  • Lager
  • Leverantörsfakturor
  • Skräddarsydda rapport- och dokumentmallar
  • Reklamationshantering
  • Kartapplikation
  • Säljledningsverktyg
  • Automatisk provisionsberäkning
  • Automatisk ackordkalkylator
  • Mätprotokoll
  • Arbetsplanering

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

Easoft Affärssystem är otroligt användarvänligt. Vi sparar kopiöst mycket tid i vår verksamhetsstyrning med hjälp av systemet.

Jani Jylhä, VD

Vesivek AB

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix Oy

Easofts verktyg hjälper dig med allt från planering, uppföljning, kvalitetskontroll och mer därtill. Ta er verksamhetsstyrning till nästa nivå!

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Ofta ställda frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Fortnox-, Visma-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras för varje funktion.

3. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda varje kund ett system som uppfyller företagets vardagliga behov. Easoft är utvecklat för att kunna aktivera och inaktivera funktioner för att skapa flexibilitet. Vi har möjlighet att utveckla kundspecifika funktioner när det krävs. Kontakta oss så berättar vi mer om möjligheter och kostnader.

4. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

5. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

6. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

7. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag presentera Easofts egenskaper mer i detalj?

Är ditt företag intresserat av att införskaffa Easofts affärssystem för medelstora företag? I ett webbmöte presenterar vi Easofts egenskaper och går igenom hur Easoft kan förbättra er affärsverksamhet.