Easoft ERP

Affärssystem till medelstora företag

Vårt affärssystem för medelstora företag är skräddarsytt för bygg- hantverks- och entreprenadföretag. Systemet är extremt lätt använt och är dessutom helt molnbaserat. Genom affärssystemet kan du som projektledare ta din verksamhetsstyrning till helt nya nivåer. Chansa inte – utan kontakt oss istället. 

Affärssystem specialanpassat till medelstora företag

Effektiv kalkylering för din verksamhet

Easoft affärssystem anpassat för medelstora företag ger dig som projektledare effektiva kalkyleringsmöjligheter på flertalet olika sätt. Med hjälp av systemet kan du tex utföra all form av kalkylering och offerthantering gällande ditt företag. Alla arbetsmoment sker helt i realtid, vilket medför till att alla projektinblandade parter kan se dina ändringar direkt när du genomför dessa. Genom affärssystemet kan du även administrera allt som rör arbetstimmar, materialförbrukning, UE-kostnader och andra egenönskade mätvärden.

Rapportering och dokumentation

I alla framgångsrika arbetsprocesser och projekt är rapportering – samt dokumentation ett centralt moment. Vårt affärssystem för medelstora företag ger dig helt unika möjligheter inom dessa delområden. Du får via systemet tillgång till flertalet spännande rapportmallar som du kan bruka när du genomför rapportering eller dokumentation. Eftersom systemet är molnbaserat så kan du alltid dela alla rapporter i realtid till din sälj-, produktion-, projekt- och ekonomiavdelning och ge dessa fenomenala verktyg för uppföljning av verksamheten. Rapportmallar kan också enkelt skapas för till exempel besiktning, skyddsronder, arbete, installation, reklamation etc.

 

Resurs- och tidsplanerings för medelstora företag

Via systemet kan du administrera allt som berör projektets tids- och resursplanering. Till exempel kan du administrera tidskalendrar, kapacitetsstyrning och andra tidsområden i ditt projekt. All resurs och tidsplanering sker med smidiga och lättanvända drag och drop funktionaliteter antingen i din mobil, dator eller surfplatta. Eftersom allt är molnbaserat kan du dessutom göra ändringar vart du än befinner dig. Easoft system gör det enklare en någonsin för dig som projektledare att resurs- och tidsplanerna dina projekt.

 

Effektivisera din faktureringsprocesser 

Affärssystemet från Easoft innehar även flertalet funktionaliteter som förenklar din fakturering. Med hjälp av systemet kan du skapa alla former av fakturor, tex både inköps- och försäljningsfakturor. Du kan välja olika former av fakturering som tex delfakturering, fakturering för genomfört arbete. Fakturering för ändrings- och tilläggsarbeten kan implementeras in direkt av installatör och faktureringen kan skickas ut direkt eller gå till attest hos projektansvarig. Allt administrera faktureringsmoment sker i en mycket användarvänlig och enkel vy.   

 

Projekt- och lönsamhetsuppföljning

Du kan på ett enkelt sätt med hjälp av systemet få en helhetsblick över allt som berör tid, kostnad och lönsamhet i projektet. Till exempel kan du i realtid få uppgifter om hur mycket byggmaterial det har gått åt i projektet. Vidare kan du även i realtid följa alla kostnader som berör projektet. Du kan även granska hur projektet ligger till när det kommer till olika former av tidsaspekter. Med andra ord kan du som projektledare genomföra förstklassig projekt- och lönsamhetsuppföljning med hjälp av Easoft affärssystem anpassat till medelstora företag.

 

Ett affärssystem anpassat efter medelstora företags olika behov

Vårt system går att anpassa till flertalet olika verksamheter av olika storlekar, omsättningar och målsättningar. Vår huvudmålgrupp för våra affärssystem är dock små och medelstora företag som letar efter ett smidigt affärssystem. Vi vänder oss främst till bygg- hantverks- och entreprenadföretag. Anlitar du oss som din leverantör av affärssystem kan vi garantera dig följande: ett kundcentrerat bemötande, skräddarsydda lösningar, förstklassig support, ett affärssystem av hög kvalitet och smidiga supportavtal. Vidare nöjer vi oss aldrig med några halvdana resultat. För oss är det enda som räknas att du som kund blir nöjd med resultatet.

 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Egenskaper

Här nedan hittar du några ytterligare produktfördelar som våra system erbjuder för dig som medelstort företag. Systemet skräddarsys alltid efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk. Vi jobbar alltid med skräddarsydda lösningar mot våra kunder.

  • Kalkylering
  • Lönsamhetsuppföljning
  • Tidsregistrering
  • Tidsuppföljning
  • Lönehantering
  • Installationskalender
  • Vidarefakturering
  • ÄTA hantering
  • Lager
  • Leverantörsfakturor
  • Skräddarsydda rapport- och dokumentmallar
  • Reklamationshantering
  • Kartapplikation
  • Säljledningsverktyg
  • Automatisk provisionsberäkning
  • Automatisk ackordkalkylator
  • Mätprotokoll
  • Arbetsplanering

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Ofta ställda frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag presentera Easofts egenskaper mer i detalj?

Är ditt företag intresserat av att införskaffa Easofts affärssystem för småföretag? I ett webbmöte presenterar vi Easofts egenskaper och går igenom hur Easoft kan förbättra er affärsverksamhet.