Easoft ERP

Affärssystem tjänsteföretag

Easofts affärssystem som är skräddarsytt till tjänsteföretag hjälper dig att effektivisera ditt företags verksamhetsstyrning. Med hjälp av vårt användarvänliga gränssnitt kan du fakturera dina kunder, tilldela arbetsuppgifter till anställda – samt hålla koll på dina anställdas arbetstider och lönsamheten i dina olika projekt. Säg farväl till manuellt dokumenterande och välkommen till en tidseffektiv verklighet med Easofts affärssystem för tjänsteföretag.

 

Hur kan systemet hjälpa er? 

Tidrapportering för ditt tjänsteföretag

Easofts tidrapporteringsverktyg hjälper dig att skapa tidrapporter – samt att administrera allt gällande dina olika projekts rapportering.

  • Anställda kan via sina digitala enheter registrera utförda arbetstimmar direkt in i applikationen.
  • Det går att använda den insamlade tidsrapporteringen som löneunderlag till dina anställda.
  • Du kan använda tidrapporteringsinformationen som faktureringsunderlag för slutkund.

 

Administrera er kundhantering

Easofts affärssystem har funktioner som ger dig förstklassiga möjligheter till att administrera allt kring ditt företags kundhantering.

  • Uppdatera och håll koll på all form av kundinformation så som: namn, adress, kontaktuppgifter och uppdrag.
  • Korrigera information av redan befintliga kunder. Genom några klick kan du uppdatera all kundinformation.
  • Spåra kundens historik, inklusive tidigare beställningar, betalningar och kontakt med kundtjänst. Till befintliga kunder kan du genom några klick skapa nya offerter utifrån redan existerande information.

 

Effektivisera er projektledning

Affärssystemet ger dig tillgång till flertalet funktionaliteter som förenklar vardagen för ditt projektledningsarbete.

  • Skapa och tilldela arbetsuppgifter genom några klick i din enhet. Dina anställa får information om sina tilldelande arbetsuppgifter i realtid.
  • Systemet har funktionaliteter som hjälper dig att skicka information gällande dina projekt till anställda genom sms, e-post och chatt.
  • Få en överblick över vilka anställda som är involverade i dina olika projekt genom visuellt tilltalande grafer och tabeller.

 

 

Förbättra lönsamhetsuppföljningen 

Med hjälp av Easofts affärssystem för tjänsteföretag för du en förstklassig hjälp med allt gällande lönsamhetsuppföljning för dina olika projekt.

  • Du får 110% översyn för intäktsgenereringen gällande dina olika projekt – både tidsaktuella och historiska.
  • Kostnadskontrollsfunktionerna hjälper dig får kontroll på företagets kostnader. Du får information var pengar går och identifiera eventuella problemområden.
  • Systemet hjälper dig med marginalanalyser. Du får information hur mycket vinst som görs på varje produkt eller tjänst.

 

Tuntikirjas ilmoitusvelvollisuus

För vilka tjänsteföretag passar vårt affärssystem?  

Easofts affärssystem är det perfekta valet för små- och medelstora företag inom sektorer som städ, hantverk, trädgård och liknande branscher. Eftersom verktyget är helt molnbaserat erbjuder vi tjänsterna till företag i hela Sverige.  Verktyget är kraftfullt och anpassningsbart för att kunna uppfylla de specifika målen och krav som varje företag inom dessa sektorer har. För att säkerställa att ni får ut det mesta av vårt affärssystem, erbjuder vi en omfattande upplärning i början av varje projekt. Detta säkerställer att ni känner er trygga och bekväma med systemet. Men det slutar inte där, vi finns alltid tillgängliga för support om det skulle dyka upp några frågor eller problem efter införskaffandet av systemet. 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Fördelar med systemet

Nedan listat några av Easofts tjänstefördelar. Programmet skräddarsys efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk.

 

  • Förbättra din lönsamhetsuppföljning
  • Effektivisera företagets tidsregistrering
  • Ni får förstklassig tidsuppföljning
  • Tidsrapportera i timmar – fasta och löpande
  • Ha koll på exakta mänger materialförbrukning
  • Förenkla kommentarer och dagsboksantekningar
  • Sortera all inrapportering utifrån projektroller
  • Färdigt löneunderlag direkt från verktyget
  • Tidsrapporterings app direkt i din mobil
  • Enkelt system att lära sig
  • Skräddarsydda rapport- och dokumentmallar
  • Automatisk provisionsberäkning
  • Automatisk ackordkalkylator
  • Du får alltid förstklassig support från Easoft
  • Fungerar till surfplatta, dator och desktop 
  • Går att integrera med andra system

Hur kan systemet effektivisera er verksamhet? 

När ett nytt uppdrag från en ny kund kommer till ditt företag kan du snabbt in i Easofts gränssnitt registrera all kundinformation. Efter detta tilldelar du i gränssnittet arbetet till de anställda mest lämpade uppdraget. Informationen kring arbetets omfattning, uppdragsbeskrivning och deadlines går direkt ut till dina anställda via e-post eller sms. När dina anställda sätter i gång med uppdraget registrerar de sin ankomst, utförda arbetstimmar och hemgång. All tidsinformation kan du sedan använda som löneunderlag till anställda – samt som faktureringsunderlag till slutkund. I det användarvänliga gränssnittet kan du även granska projektets lönsamhet utifrån uppsatt budget både i realtid och i efterhand.  Alla dessa arbetsmoment sker desutom helt digitalt  – utan att du behöver utföra någon form av manuellt pappersarbete.

 

 

    Företag som anlitat Easoft

    Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

    Timo Peltomäki

    Pokas Oy

    Easoft Affärssystem är otroligt användarvänligt. Vi sparar kopiöst mycket tid i vår verksamhetsstyrning med hjälp av systemet.

    Jani Jylhä, VD

    Vesivek AB

    Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

    Hannes Suomala, VD

    Stepfix Oy

    Vi vägleder våra kunder

    Vi är en serviceinriktad systemleverantör och arbetar för våra kunder som en långsiktig partner. Förutom ett för varje kund individuellt skräddarsytt tidsrapporteringsverktyg erbjuder vi vägledning och utbildning i användningen av systemet. När behoven ändras, kan programmet vidareutvecklas så att man får bästa möjliga nytta av det.

    Vi lovar att vår produkt inte är en kostnadspost för dig som kund, utan tvärtom – den sparar pengar. Om vi inte kan lova ditt företag detta så vill vi heller inte samarbeta.

    Easofts verktyg hjälper dig med allt från planering, uppföljning, kvalitetskontroll och mer därtill. Ta er verksamhetsstyrning till nästa nivå!

    Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

    GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

    Ladda ned en gratis guide!

    I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

    Redovisning av traktamenten

    Dina anställda kan smidigt direkt via vårt verktyg redovisa sina traktamenten helt digitalt. Du som projektledare får tillgång till att traktamenteunderlaget i realtid. Vidare sparas allt underlag tryggt i vårt system.

    Kvittohantering

    Dina anställda kan ta kort på sina kvitton via sin mobil och ladda upp dessa direkt till Easoft. Alla kvitton samlas med andra ord helt digitalt i vårt system, vilket minskar risken för borttappade kvitton. 

    Geotagging vid tidrapportering 

    Systemet innehar positionsfunktionaliteter vid tidsregistrering. Du som projektledare kan se vart dina anställda loggar på och loggar av. Easoft genererar en geotag beroande på vart dina anställda befinner sig vid tidregistreringen.

    Vanliga frågor

    1. Kan Easoft integreras i andra system?

    Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Fortnox-, Visma-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

    2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

    Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras för varje funktion. 

    3. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

    Easofts målsättning är att erbjuda varje kund ett system som uppfyller företagets vardagliga behov. Easoft är utvecklat för att kunna aktivera och inaktivera funktioner för att skapa flexibilitet. Vi har möjlighet att utveckla kundspecifika funktioner när det krävs. Kontakta oss så berättar vi mer om möjligheter och kostnader.

    4. Hur fungerar Easofts supporttjänst?

    Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

    5. Var är Easofts servrar placerade?

    Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

    6. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

    Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

    7. På vilket system är Easoft byggt?

    Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

    Får jag berättar mer? 

    Under ett webbmöte kan jag gå igenom hur Easofts smidiga affärssystem för tjänsteföretag kan effektivisera och förbättra er affärsverksamhet. Boka en gratis genomgång genom länken här nedan.