Arbetsordersystem
Framsida / Easoft ERP / Funktioner /
Med Easoft vet alla projektintressenter vad de ska göra, och det blir enkelt att dela upp ansvaret
Arbetsorganiseringens effektivitet blir avgörande när flera aktörer, entreprenader eller andra rörliga projektmoment är involverade. Det är också avgörande att varje projektintressent kan lita på att rätt information når fram i rätt tid. Genom Easofts arbetsordersystem blir hantering av uppgifter och arbetsflöden både smidigt och enkelt, då alla har klart för sig sina ansvarsområden och får uppdateringar om eventuella förändringar.
Skapa arbetsuppgifter
Du som projektledare kan via systemet skapa uppgifter på specifika kundkort och beställningar eller definiera automatiskt, till exempel baserat på en viss händelse.
Ansvarsområden
På programmets startsida får varje anställd en översikt över de uppgifter som ingår i deras ansvarsområde, inklusive deadlines för när arbetsuppgifterna ska vara klara. De kan även markera uppgifter som slutförda direkt därifrån.
Inlägg och förändringar
Arbetsutförarna registrerar allt gällande sina arbetsuppgifter via Easoft. Informationen är alltid tryggt sparad , och nya anställda eller vikarier får automatiskt tydlig information om de uppgifter som tilldelats till dem.
Fördelarna med vårt arbetsordersystem
Hantera även omfattande uppgiftshelheter enkelt
- Du kan skapa arbetsuppgifter både för enskilda utförare och för projekt eller kunduppdrag.
- Olika arbetsuppgiftstyper, såsom samtal och möten, underlättar både arbetsorganisering och hjälper utföraren att få en överblick över arbetsdagen.
- Uppgiftshantering och redigering är enkelt. Möjligheten att redigera i efterhand är viktig om scheman ändras eller om genomförandet behöver preciseras.
- Allt kan skötas direkt via din mobila enhet.
Rätt arbetsuppgift till rätt anställd
- Arbetsuppgifter som tilldelats en specifik anställd visas automatiskt på användarens personliga startsida.
- Arbetsuppgifter som är kopplade till ett projekt är synliga för alla som har behörighet att granska det aktuella projektet. På så sätt har alla berörda parter en överblick över vilken fas en kund eller beställning befinner sig i.
- Du kan även tilldela arbetsuppgifter till Easofts support om hjälp behövs eller om det uppstår problem med att använda systemet.
Arbetsuppgifters schemaläggning och påminnelser
- Ställ in automatiskt skapade arbetsuppgifter som aktiveras efter en viss händelse. Exempel på detta är samtal till en kund en viss tid efter att ett erbjudande har skickats.
- Schemalägg en arbetsuppgifter till en specifik tidpunkt.
- Ställ in en påminnelse för utföraren som aktiveras när uppgiftens deadline närmar sig.
- Påminnelsen kan skickas antingen via e-post eller SMS, beroende på val.
Så fungerar Easofts arbetsordersystem:
- Skapa en arbetsuppgift – till dig själv, en annan medarbetare eller exempelvis kopplad till en offert.
- Beskriv uppgiften – specificera eller förtydliga vid behov i fältet ”Beskrivning”. Lägg även till annan relevant information om det behövs.
- Schemalägg och sätt deadline – planera argetsuppgiften till önskad tidpunkt och ange en deadline.
- Ställ in en påminnelse – skicka en notis till utföraren om det behövs.
- Följ upp och redigera – granska uppgiftens status och gör ändringar vid behov.
- Överskådlig visning – personliga uppgifter visas på användarens startsida, medan uppgifter kopplade till en beställning eller kund visas på respektive order- eller kundsida.
- Slutför uppgiften – utföraren markerar uppgiften som klar när den är genomförd.

Vill du ha en kostnadsfri presentation?
I webbdemon presenterar vi Easofts funktionaliteter och går igenom hur er affärsverksamhet skulle kunna optimeras med Easoft.