Easoft-integration
ZEF
Med Zeffis användarvänliga plattform får du hjälp av AI-funktioner, färdiga enkätmallar skapade tillsammans med experter samt Zeffis högkompetenta Success-team för att genomföra varumärkesanpassade undersökningar.
ZEF-kundnöjdhet integrerat i Easoft hjälper dig att uppnå följande fördelar:
- ökad kundnöjdhet
- ökad försäljning
- reklamationer fångas upp i ett tidigt skede
- fler positiva rekommendationer på Google.
Så här fungerar ZEF
- Färdiga enkätmallar
Du behöver inte att bygga enkäten själv, utan kan ta den i bruk omedelbart. Om du vill kan du självklart anpassa enkäten efter era behov. - Enkätprocessen är automatiserad.
När en order markeras som slutförd i Easoft, skickas automatiskt ett SMS till kunden med en begäran om att svara en kundnöjdhetsenkät. - Att svara på ZEF-enkäten är enkelt och trevligt.
Frågorna är logiska och enkäten är optimerad för att fungera på mobila enheter. - Exakt data genererad av artificiell intelligens.
Baserat på svaren sammanställer systemet information om era styrkor och utvecklingsområden. Den mångsidiga analysen baseras på kundernas svar, som kan granskas till exempel per produkt eller medarbetare. Dela resultaten internt med de personer ni väljer. - Från ZEF får ni ett NPS-värde till er dashboard i Easoft. Också kundernas svar visas i Easoft under respektive beställning.
- Reklamationer upptäcks i ett tidigt skede.
Om kunden inte är nöjd med sin upplevelse frågas det automatiskt efter en orsak. På så sätt får ni snabbt information om reklamationer. En väl hanterad reklamation blir ofta en fördel för företaget. - Nå dina potentiella kunder genom nöjda kunder.
Via enkäten kan ni be kunder om kontaktuppgifter till personer de skulle rekommendera tjänsten till. Dessa kontaktuppgifter skickas automatiskt till era säljare. - Gör merförsäljning till befintliga kunder.
Baserat på enkätsvaren får ni information om ytterligare behov hos kunder som redan har köpt era tjänster. - Öka din företagets synlighet och bygg ert positiva rykte.
De som svarar på ZEF-enkäten uppmanas automatiskt att lämna positiva omdömen på Google. Positiva Google-recensioner har en betydande inverkan på sökresultat och kundernas köpbeslut.
Så här fungerar integrationen
Aktivera ZEF i Easoft enkelt genom att skapa en API-nyckel i ZEF och lägga till den i Easoft. Om du ännu inte använder ZEF, skapa först en organisation i ZEF genom enkelt att skicka ett e-postmeddelande till: helmi.pesu@zef.fi
Meddelandemall:
Hej,
Vi vill aktivera ZEF–Easoft-integrationen.
Företagsnamn: xxx
Kontaktperson(er):
Namn: xxx
E-post: xxx
(Önskat startdatum: xxx)
Zef skapar gränssnitten åt er och hjälper er att ta enkäterna i bruk på ett effektivt sätt.
Om ni redan använder Zef kan ni också titta på instruktionen för att skapa gränssnittet i videon (från 24:41 och framåt). >> Se videon här
Så här skapar du ett gränssnitt i Zef
- Logga in på app.zef.fi
- Klicka på Organisation under ditt användarnamn uppe till höger.
- Gå till fliken Integrationer och klicka på Generate New Token för att skapa en ny API-nyckel
Obs! Kopiera nyckeln innan du sparar den i Zef – den visas inte igen efteråt. Om du glömmer att kopiera nyckeln måste du skapa en ny.
Så här skapar du Zef-integrationen i Easoft
- Logga in iEasoft och Klicka på ’inställningar’ (uppe till höger) > ’avancerade inställningar’
- Skrolla ner och hitta delen ’gränssnitt’
- Klicka på ’lägg till gränssnitt’ > ’kundnöjdhetsundersökning’
- Ange ett namn (t.ex. ”Zeffi”) och klistra in den kopierade nyckeln i fältet ’gränssnittsnyckel’. Spara.
- Skapa de inställningar du önskar (se videon) för att få önskad enkätdata direkt till Easoft, och till exempel skicka ut en kundnöjdhetsundersökning automatiskt varje gång en kundorder markeras som levererad i Easoft.

ZEF
ZEF
Skicka en kontaktförfrågan
Skicka en kontaktförfrågan via formuläret nedan, så återkommer vi snart för att diskutera den Easoft-integration du önskar!
”*” anger obligatoriska fält