Easoft ERP

Kundhanteringssystem – ta din kundhantering till nästa nivå

Kundvård och kontroll över din kundhantering är en central aspekt för alla framgångsrika företag. Genom att införskaffa Easofts kundhanteringssystem får du all kundinformation samlad på ett och samma ställe. Du får automatiserade processer och kan smidigt hantera olika former av kundrelaterade ärenden. Systemet är helt molnbaserat vilket medför till att du kan arbeta i det vart du än befinner dig.

Fördelarna med systemet

Samlad kundinformation

Dina kunder är viktiga för dig och du har ett ansvar att skydda kunduppgifter. Via Easofts kundhanteringssystem är säkerheten kring dina kunders uppgifter stor. I systemet kan du systematiskt samla kontaktuppgifter, pågående processer, säljtunnlar,  statusar för kundhändelsen, tecknade avtal, planerad uppföljning och liknande. Du kommer kunna samla alla dina kunders uppgifter i ett och samma system så att du enkelt kan ta fram rätt uppgifter när du behöver dem. Genom kundhanteringssystemet upprättar du överblick och skapar även rättssäkerhet kring konfidentiella uppgifter. 

Statistik och nyckeltal 

I kundhanteringssystemet kan du ta fram statistik, nyckeltal, dokument och andra viktiga data gällande dina kunder och kan utifrån dessa skapa rapporter. Du kan med andra ord genom vårt system ta din kundhantering till en helt ny nivå.

Översikt 

På ett enkelt sätt kan du i kundhanteringssystemet och säljtunnel-verktyg skapa en visuell överblick och det ger en ökad tydlighet över dina kunder och respektive projekt. Kundhanteringssystemet gör det smidigt att avläsa vad som är på gång i alla kundrelaterade projekt. 

Hantera kunder och deras projekt

Det är viktigt att du ger varje kund det som personen behöver i varje enskilde projekt. Genom kundhanteringssystemet kan du göra enkla kopplingar mellan kunden och specifika ärenden, material och liknande. Systemet hjälper dig att ge en god service till dina kunder genom att allt är digitaliserat och finns att tillgå på ett och samma ställe.

Kategorisering

I kundhanteringssystemet kan du kategorisera kunderna och deras projekt utifrån valbara kategorier, dessa kategorier kan du anpassa efter vad som passar din verksamhet bäst. Kategoriseringen i systemet bidrar till en överblick, användarvänlighet och effektivitet.

Kommunikation

I kundhanteringssystemet kan du även skicka direkt meddelande (SMS eller e-post) till kunder och t.ex. informera dem av tid av utförandet, ändringar i leveransdatum eller skicka dokument. Du har ett  verktyg för kommunikation, ser kommunikationshistoria och man kan automatisera skapande av meddelande och spara mycket tid.

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

Genomför kundhantering i din mobil, surfplatta eller dator

Easofts kundhanteringssystem är smidigt att använda både för dig och dina medarbetare. Verktyget fungerar både i din mobil, surfplatta och dator, vilket gör det lättillgängligt vart du än är och när du behöver göra snabba förändringar. Vi kan alltid skräddarsy systemet efter dina önskemål och behov. Vidare jobbar vi alltid koncentrerat. Ta din kundhantering till nya nivåer genom att börja använda Easofts kundhanteringssystem redan idag.

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Fördelar med Easofts kundhantering

Nedan listat några av Easofts kundhanteringsegenskaper. Programmet skräddarsys efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk.

  • Samlad kundinformation 
  • Enkelt att plocka fram kunduppgifterna
  • Effektivisera hela din verksamhet genom förstklassig kundhantering
  • Ta enkelt fram nyckeltal och statistik gällande kunder
  • Få en enkel tydlig överblick över alla kundrelaterade projekt och deras status
  • Hanterar kunder och deras olika projekt
  • Kategorisera dina kunduppgifter
  • Helhetssyn över att dina fakturor. 
  • Ett lättanvänt system med en förstklassig grafisk profil

  • Kompatibelt med mobil, surfplatta eller desktop

  • Överblick över kundreklamationer
  • Förstklassig support från oss på Easoft
  • Går att integrera med andra system
  • Systemet är en molntjänst och går att använda överallt.
  • Går att skräddarsy efter dina önskemål och behov

  • Det finns även en portal för kundens dokument så man inte behöver skicka allt via epost, kunden kan logga in till sin portfolio själv

Företag som anlitat Easoft

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Vi vägleder våra kunder

Vi är en serviceinriktad systemleverantör och arbetar för våra kunder som en långsiktig partner. Förutom ett för varje kund individuellt skräddarsytt kundhanteringssystem erbjuder vi vägledning och utbildning i användningen av systemet. När behoven ändras, kan programmet vidareutvecklas så att man får bästa möjliga nytta av det.

Vi lovar att vår produkt inte är en kostnadspost för dig som kund, utan tvärtom – den sparar pengar. Om vi inte kan lova ditt företag detta så vill vi heller inte samarbeta.

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Vanliga frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag berätta mer?

Om du är intresserad av att införskaffa ett kundhanteringssystem till ditt företag, så ger vi dig mer än gärna ytterligare information om våra förstklassiga lösningar. Boka din helt kostnadsfria genomgång här nedan.