Easoft ERP

Offerthantering: skapa, skicka och analysera dina offerter med hjälp av Easofts smidiga verktyg

Offerter är ofta den första delen av ditt företag som du uppvisar för en ny affärskontakt. Därför är det alltid av största vikt att dina offerter har en professionell design, berikande information och vägledande data för din tilltänkta kund. Du skapar dina offerter i vårt molnbaserade system och skickar dem direkt till din slutkund som kan godkänna dem genom e-signering. Vårt verktyg passar perfekt för små som medelstora företag inom byggbranschen. 

Ta din offerthantering till nästa nivå genom Easofts offertverktyg

Skapa visuellt titaltnade offerter

Genom att använda Easofts offertverktyg får du hjälp på traven att skapa professionella och innehållsrika offerter. Du registrerar enkelt in dina kunduppgifter i verktyget och kan spara dessa inför framtida offerter. Det gör att skapandet av offerter går smidigt och enkelt. Vidare innehar verktyget flertalet smidiga offertmallar som gör att även du som inte gillar design, på ett enkelt sätt kan skapa visuellt tilltalande offerter. Du kan skapa egna produktlistor och vi hjälper dig att skapa helt “tailor made” offertkalkyl. Man kan t.ex. beräkna priset för takbyte med olika parameter som säljare fyller i. Easoft giver slutpris och offert är redo att skickas vidare till kund. 

Skicka offerter som kunden kan godkänna med e-signering 

Offertverktyget innehar funktionaliteter som gör att dina leads kan godkänna offerten genom ett enkelt klick i stället för massa onödigt långrandiga e-postkonversationer.  Du förenklar med andra ord offertgodkännandet för dina kunder – samtidigt som du ger ditt företag bästa förutsättningarna för framgångsrika affärer. Vidare kan du skicka offerter digitalt till dina kunder, vilket gör tjänsten tidseffektiv för både dig och din kund, då ni enkelt kan komma överens om kommande arbete och påbörja det praktiska utförandet av tjänsten omgående. 

Bifoga ritningar, bilder och andra element

Easofts verktyg är byggt för att du skall kunna implementera ritningar, bilder eller andra dokument tillhörande ditt byggföretag direkt in i offerten via Easoft Docs verktyget. Genom att kunna ladda in detta direkt i verktyget förenklar det processen från offert till affär. Dina offerter kommer se professionella ut utifrån stiliga grafiska element, statistik, bilder och inneha relevant information. Allt detta ger din intressent bästa möjliga förutsättning till beslutfattande gällande din offert. 

Följ upp dina offerter

Easofts offertverktyg möjliggör för dig att följa offertens status hos kund. Du får även insyn i om det är något som behöver kompletteras, förtydligas eller korrigeras. Behöver något korrigeras i den aktuella offerten kan du göra det enkelt genom det användarvänliga gränssnittet. Genom några få klick kan du få till stora avgörande ändringar i din offert. Genom Easofts verktyg får du alltid smidighet och enkelhet gällande allt som rör fakturering.

Tidseffektiv offerthantering 

Du kommer åt dina nya eller gamla offerter direkt i mobilen eller datorn, vilket gör att du kan arbeta i farten och öka flödet av offerter som är både proffsiga och tydliga. Om du till exempel gör nya offerter till befintlig kund, kan du alltid använda tidigare offerter som grundmall, utan att ständigt behöva skapa nya offerter. Du sparar med andra ord tid, pengar och resurser med detta arbetssätt. Det är även möjligt att skapa återkommande beställningar som skapas automatiskt t.ex. varje månad, 4 gånger per år eller varje år. Detta är extra viktigt till exempel till underhållskunder.

Molnbaserade offerter 

Dina dokument finns alltid tillgängliga i applikationen och följer en snygg layout och ger ett professionellt intryck. Utifrån att dokumenten håller god kvalitet och är digitala är det färdiga för att översända till kund. Du kan enkelt ta fram dokumenten ifrån dokumentationssystemet Easoft Docs och översända till kunden. Arbete är mer värdefullt när det är väldokumenterat.

 

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

Offerter för hantverksföretag

Även om vårt offerthanteringssystem går att applicera till flertalet olika branscher och yrkeskategorier, så är vårt specialområde inom bygg- och hantverksföretag – med alla de olika krav som dessa branscher ställer på offerter. Du kan till exempel enkelt genom vårt offerthanteringsverktyg skapa förstklassiga offerter för byggbranschen innehållande ritningar, bilder och dokument. Allt detta ger både ditt bygg- och hantverksföretag bästa möjliga förutsättningarna till att få så många godkända offerter som möjligt. Chansa därför inte, utan skapa era offerter genom våra smidiga verktyg.

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Fördelar med Easofts offerthantering

Nedan listat några av fördelarna med Easofts offerthanteringssystem. Programmet skräddarsys efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk.

  • Skapa professionella offerter utifrån förstklassiga mallar

  • Du skapar offerterna enkelt online i en lättfunktionell vy
  • Dina kunder kan acceptera offerterna digital genom ett klick
  • Återanvänd dina offertmallar för framtida offerter
  • Återkommande beställningar / offerter
  • Easoft kan beräkna säljares provision automatiskt enligt vilka produkter / tjänster de säljer.
  • Tid- och kostnadseffektivt offertskapande
  • Bifoga bilder, ritningar och annan information till offerterna
  • Professionella offerter ger ditt företag ett gott rykte
  • Papperslöst och miljövänligt sätt att arbeta med offerter
  • Följ enkelt upp offerternas status hos kund via Easoft säljtunnlar
  • Enkelt att göra redigeringar i befintliga offerter

     

  • Du sparar tid genom att återvända samma offertmallar
  • Offerthanteringen ger dig möjlighet att fokusera på ditt företags kärnverksamhet
  • Molntjänst, vilket gör att du kan arbeta med offerterna vart du är befinner dig 
  • Du behöver inte hämta gamla offerter från säljarnas e-post eller Excel-filer. Allt finns i ett system där man kan söka efter allt smidigt. 

Företag som anlitat Easoft

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Vi vägleder våra kunder

Vi är en serviceinriktad systemleverantör och arbetar för våra kunder som en långsiktig partner. Förutom ett för varje kund individuellt skräddarsytt offerthanteringsverktyg erbjuder vi vägledning och utbildning i användningen av systemet. När behoven ändras, kan programmet vidareutvecklas så att man får bästa möjliga nytta av det.

Vi lovar att vår produkt inte är en kostnadspost för dig som kund, utan tvärtom – den sparar pengar. Om vi inte kan lova ditt företag detta så vill vi heller inte samarbeta.

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Vanliga frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag berätta mer?

I ett webbmöte presenterar vi Easofts offerthanteringslösningars egenskaper och går igenom hur Easoft kan förbättra er affärsverksamhet.