Easoft ERP

Orderhanteringssystem: Ta din orderhantering och businesskontroll till nästa nivå

Med hjälp av Easofts orderhanteringssystem kan du enkelt skapa en ny arbetsorder tidseffektivt. Du slipper alla papper och dina medarbetare kan se allt arbete direkt i mobilen eller surfplatta.  Ta din orderhantering till en ny nivå genom våra smidiga lösningar.

 

Fördelar med att använda systemet

Använd resurser effektivt

Ditt företags ordar registreras i orderhanteringssystemet på ett smidigt sätt. Orderna blir tillgängliga för dig direkt och du kan påbörja arbetet för din kund. Systemet är molnbaserat och användarvänligt och fungerar till flertalet enheter som mobil, surfplatta och dator. Genom att det är ett digitalt orderhanteringssystem slipper du mellanhänder och kan föra dialog med medarbetare och kunder direkt i systemet, det bidrar till att ditt företags resurser används effektivt. 

Inbyggd integration

Orderhanteringssystemet går att interagera med andra externa system. Du kan t.ex. skapa kundfakturor och skicka dessa enkelt till redovisningsprogram (t.ex. Fortnox). Kontakta oss gärna så kan vi berätta mer om de olika systemen och hur de går att interagera. 

Skapa ordning och reda med rätt orderhantering

Genom Easofts orderhanteringssystem finns all data för ditt företag samlat på ett och samma ställe.  Det är på så sätt enkelt för dig att navigera i systemet och att skapa struktur och ordning. All information samlas på en plats under beställningar och ordrar. T.ex. arbetstimmar, dokument, produkter, leveranser, fakturor, schema och kommentarer .

Spara resurser till annat än administration

Du sparar tid genom detta effektiva system där strukturen och automatiseringen gör att du kan ägna din tid åt annat som att till exempel sälja in fler projekt till nya kunder. Administrationen är samlad och systemet är enkelt att använda, det sparar din tid och systemet är kvalitetssäkrat.

Du kan äntligen slippa allt papper och spara tid

All orderhantering sker digitalt. Du behöver inte längre tänka på papper som skall postas och skickas till kunder och leverantörer. Genom det digitaliserade verktyget sparar du tid och kan fokusera på andra delar i företaget. 

 Fungerar både på  mobil, surfplatta och dator

Eftersom Easoft är webbaserad, orderhanteringssystemet fungerar både i mobilversion i din mobiltelefon och på webläsaren via din dator eller surfplatta. Det innebär att orderhanteringssystemet alltid finns lättillgängligt för dig och dina medarbetare. 

 

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

Anpassat för byggbranschen

Vårt orderhanteringssystem går att applicera till flertalet olika branscher och yrkeskategorier. Huvudmålgruppen för vårt verktyg är bygg- och hantverksföretag – med alla de olika krav som dessa branscher ställer gällande orderhantering. Easofts företagsgrundare och majoriteten av företags anställda har även själv jobbat som företagare i hantverksbranschen på ett framgångsrikt sätt. Vi vet med andra ord vad du behöver och förstår dina utmaningar. Det syns i verktyget. Samarbetar du med oss får du alltid ett kundcentrerat bemötande. Vidare tillkommer aldrig några dolda avgifter – utan vi kör alltid med öppna och ärliga metoder. Vår målsättning är att du som kund alltid ska få ett förstklassigt system oberoende av vad ni har för verksamhetsmålsättningar.

 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Fördelar med Easofts orderhantering

Nedan listat några av Easofts orderhanteringsegenskaper. Programmet skräddarsys efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk.

 

  • Använd företagets resurser på rätt sätt
  • Systemet är molnbaserat. Går att använda vart du än befinner dig 
  • Inga onödiga papper. Du får ett miljövänligt arbetssätt
  • Fokusera företagets resurser på annat än tidskrävande administration 
  • Går att integrera till flertalet andra system 
  • Du får alltid förstklassig service från oss på Easoft

     

  • Du får all orderhantering centraliserat på ett och samma ställe.
  • Ger ditt företag struktur, ordning och effektivitet gällande din orderhantering
  • En användarvänlig och enkel vy att lära sig

Företag som anlitat Easoft

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Vi vägleder våra kunder

Vi är en serviceinriktad systemleverantör och arbetar för våra kunder som en långsiktig partner. Förutom ett för varje kund individuellt skräddarsytt orderhanteringssystem erbjuder vi vägledning och utbildning i användningen av systemet. När behoven ändras, kan programmet vidareutvecklas så att man får bästa möjliga nytta av det.

Vi lovar att vår produkt inte är en kostnadspost för dig som kund, utan tvärtom – den sparar pengar. Om vi inte kan lova ditt företag detta så vill vi heller inte samarbeta.

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Vanliga frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag berättar mer? 

Verkar Easoft orderhanteringssystem bra för dig och ditt företag? Tveka inte att kontakta oss för att få mer information eller för att köpa in programvaran.