Easoft ERP

Projekthanteringssystem för bygg- och hantverksbranschen

Vill du ta din projekthantering till en ny nivå? Låt vårt projekthanteringssystem hjälpa dig. Vårt system är helt webbaserat och fungerar på alla plattformar som har tillgång till internet. Vidare fungerar det smidigt på flertalet olika enheter. Easofts verktyg hjälper dig med allt från planering, uppföljning, kvalitetskontroll och mer därtill.

Ett projektverktyg som förenklar vardagen för ditt företag 

Arbeta, planera och kommunicera tid- och kostnadseffektivt

Projekthanteringssystemet ger dig bästa möjliga förutsättningar till att arbeta, planera och kommunicera löpande med alla inblandade parter i ditt projekt. Du har all nödvändig information gällande projektet samlat på ett och samma ställe genom att vårt verktyg är helt molnbaserat. Informationen och tidsplanerna/leveranskalender finns tillgängliga i lättförståeliga vyer som du enkelt kan korrigera om så önskas utifrån de förändringar som sker. Vidare kan du planera arbetsprocesser och implementera dessa in i systemet och på några klick göra all nödvändig information tillgänglig för alla projektinblandade parter.

Användarvänligt och skräddarsytt projekthanteringssystem

Verktyget är lättanvänt och kan användas på alla enheter, så som mobil, surfplattor eller datorer. Du kan i Easofts system välja vilka delområden du vill följa upp och på vilket sätt. Systemet kan skräddarsys efter ditt företags specifika önskemål och behov. Easoft är ett program som hjälper ditt projekt framåt och är ett stöd i uppföljningen. Programmet kan anpassas efter ditt företags unika profil. Ditt företag kan få support löpande om ni har behov av förändringar eller uppdateringar.

Administrera material, förutsättningar och personal

Låt Easoft ge dig verktygen för att få en snabb överblick kring ditt företags lager av inköpt material och företagets bemanning för aktuell tidsperiod. Du kan enkelt följa upp systemet. Verktyget hjälper dig att administrera resurser gällande personal, material och du kan utifrån det göra löpande korrigeringar. Verktyget ger dig överblick över placerade resurser och om något behöver justeras. Du ser vilka projekt är lönsamma och vilka inte. Vilka tar mer tid än du har räknat och varför?

Projektuppföljning i realtid

Med hjälp av projektverktyget kan du genomföra löpande projektuppföljning i realtid. Vi kan skräddarsy projektuppföljningen utifrån dina önskemål gällande de delområden du vill följa upp i rapporterna. Allt blir tillgänglig för dig genom grafiskt tilltalande vyer, grafer och statistik som du kan analysera och följa i realtid. Du kan utifrån informationen som framkommer enkelt genomföra korrigeringar i projektplanen och genom dessa ageranden göra stora tids- och kostnadsbesparingar för ditt företag. I Easoft kan du ha arbetstimmar, material + inköp allt samlat i ett och samma plats så du kan följa projektet i realtid.

Skapa enkelt tillgängliga egenkontroller och riskanalyser

Projekthanteringssystemet underlättar din företagsadministration gällande egenkontroller och riskanalyser. Genom systemet kan du skapa egenkontroller och riskanalyser och regelbundet följa upp din verksamhets kvalitet. Du kan enkelt genom systemet checka in de delområdena i egenkontrollerna som är genomförda och genom det jobba framåt i projektet. Du kan enkelt skapa mallar via Easoft Docs (länk), se överskådlig information och kontrollfrågor kopplat till varje moment – kontrollerna att verksamheten följer krav och riktlinjer.

Fotografera under projektets gång med hjälp av projektverktyget

Du kan enkelt och smidigt implementera bilder från ditt projekt genom att ta kort på det tillönskade objektet. Fotografierna kan du sedan enkelt implementera in till Easofts användarvänliga projekthanteringssystem och göra tillgängliga för alla intressenter i projektet. All bildinformation kan både hjälpa projektet framåt – men likväl användas som referensmaterial för framtida projekt. Fotograferingsfunktionaliteten till projektverktyget är mycket lättanvänd. Man kan även skapa egna dokumentmallar där bilder per automatik går till rätt plats och system skapar pdf-rapport (t.ex. slutkontroll)

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

Projekthantering för byggbranschen

Även om vårt projekthanteringssystem går att applicera till flertalet olika branscher och yrkeskategorier, så är vårt specialområde inom bygg- och hantverksföretag – med alla de olika krav som dessa branscher ställer gällande projekthantering. Utöver detta har Företagsgrundaren till Easoft samt majoriteten av anställda själv jobbat som företagare i hantverksbranschen. Vi vet vad du behöver och förstår dina utmaningar. Det syns i verktyget och vi har redan hjälpt över 500 företag inom branschen. Vår målsättning är att du som kund alltid ska få förstklassiga projekthanteringssystem oberoende av vad ditt företag har för verksamhetsmålsättningar.

 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Fördelar med Easofts system

Nedan listat några av fördelarna med Easofts projekthanteringssystem. Programmet skräddarsys efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk.

  • Arbeta och planera dina projekt tidseffektivt
  • Du har all information gällande projektet centraliserat
  • Informationen och tidsplaner i lättförståeliga vyer
  • Administrera material, personal och förutsättningar via systemet
  • Fungerar till mobil, surfplatta och desktop
  • Genomför projektuppföljning i realtid
  • Grafiskt tilltalande vyer, grafer och statistik
  • Användarvänligt och skräddarsytt utifrån dina behov
  • Användarvänligt och skräddarsytt projekthanteringssystem
  • Alla inköpsfakturor på ett och samma ställe
  • Fotografera under projektets gång och implementera till verktyget
  • Skapa enkelt tillgängliga egenkontroller och riskanalyser och dokument/rapportmallar

Företag som anlitat Easoft

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Vi vägleder våra kunder

Vi är en serviceinriktad systemleverantör och arbetar för våra kunder som en långsiktig partner. Förutom ett för varje kund individuellt skräddarsytt projekthanteringssystem erbjuder vi vägledning och utbildning i användningen av systemet. När behoven ändras, kan programmet vidareutvecklas så att man får bästa möjliga nytta av det.

Vi lovar att vår produkt inte är en kostnadspost för dig som kund, utan tvärtom – den sparar pengar. Om vi inte kan lova ditt företag detta så vill vi heller inte samarbeta.

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Vanliga frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag berätta mer?

Vill du veta mer om hur Easofts smidiga och användarvänliga projekthanteringsverktyg kan effektivisera ditt företag, så kan du få all den nödvändiga informationen genom ett webbmöte med våra experter. Boka din kostnadsfria genomgång med hjälp av länken här nedan.