Easoft ERP

Arbetsordersystem

Som bygg- och hantverksföretag är det av största vikt att fokusera på att effektivisera alla företagets arbetsprocesser. För att på bästa sätt kunna genomföra effektiviseringsstrategier kan ni ta hjälp av ett arbetsordersystem. Easofts system har flertalet olika funktionaliteter inom arbetsordersystem. På följande målsida kan du bekanta dig mer med våra smidiga lösningar!

Fördelarna med ett
arbetsordersystem 

Effektivisera företages interna kommunikation och hanteringsprocesser

Som projektledare kan du med hjälp av våra arbetsorderfunktionaliteter i realtid övervaka projektets status och utifrån detta prioritera era arbetsorder bättre. Du får via arbetsordersystemet automatiska noteringar om serviceförfrågningar, statusändringar och andra nödvändiga informationsmeddelanden kring viktiga händelser i projektet. Utifrån denna information kan du som projektledare snabbt sedan agera på den uppståndna situationen. Vidare erbjuder systemet effektiva kommunikationsmöjligheter mellan projektets alla olika intressenter. Alla kan enkelt ta del av information vart ni än står i projektet oberoende av belägenhet. På så vis utvecklas projektets effektivitet utifrån flertalet olika ståndpunkter.

Vad är ett arbetsordersystem?

En ofta ställd fråga är: vad är ett arbetsordersystem? Bokstavligt talat är en arbetsorder en form av dokument som beskriver hur ett specifikt projekt ska genomföras. Till exempel kan en arbetsorder innehålla information om projektets belägenhet, vilka tidsramar projektet måste bli färdigställt inom, arbetsomfattning, målsättningar och vilka som ska utföra projektet. Det är med andra ord en beskrivning på hur allt ska genomföras, vilka intressenterna är och vilka tidsramar projektet ska utföras inom. Ett arbetsordersystem är en digitaliserad variant av alla ovanstående arbetsmoment. Du kan enkelt genom din mobil, surfplatta eller dator administrera kring allt inom arbetsorder. Du kan även i arbetsordersystemet dokumentera kring allt som inträffar i projektet och använda denna information till framtida beslutsfattande. Vidare får du direkt till din enhet notiser om viktiga händelser i projektet från arbetsordersystemet. Genom detta slipper du allt som heter manuellt arbete och kan därmed effektivisera alla processer.

 

På vilket sätt hjälper ett orderhanteringsföretag dig som projektledare?

Vilka fördelar kan ett arbetsordersystem ge dig som projektledare? Först och främst så digitaliserar systemet alla processer kring arbetsorder – och du kan därmed undvika allt manuellt arbete. Genom arbetsordersystemet får du även uppdateringar kring projektets olika händelser i realtid. Du får via systemet varningar om olika delmoment i projektet får förhinder, och kan utifrån dessa notiser agera bättre i ditt projektledarskap. Arbetsordersystemet kan även hjälpa dig som projektledare med dokumentation kringprojektet. Du kan senare återgå till dokumentationen för att se vad som fungerade – och vad som inte fungerade i ditt tidigare projekt. Slutsatsen är att arbetsordersystemet hjälper dig som projektledare att tids- och kostnadseffektivisera dina projekt. Du slipper även all form av manuellt arbete och kan i stället lägga den tiden på mer väsentliga arbetsmoment i ditt ledarskap.

 

Kostnadseffektivisera era processer

Ditt företags ordar registreras i arbetsorderhanteringssystemet via våra automatiska processer. Orderna blir tillgängliga för dig direkt och du kan påbörja arbetet för din kund. Systemet är molnbaserat och användarvänligt och fungerar till flertalet enheter som mobil, surfplatta och dator. Genom att det är ett digitalt orderhanteringssystem slipper du mellanhänder och kan föra dialog med medarbetare och kunder direkt i systemet, det bidrar till att ditt företags resurser används effektivt. Du kan i stället lägga din tid på andra relevanta delområden inom ditt företags verksamhetsstyrning och försäljning. Vi är ett företag som alltid strävar efter att erbjuda våra kunder möjligheter att växa och utvecklas!

 

Arbetsordersystem anpassat för byggbranschen

Vårt arbetsordersystem går att applicera till flertalet olika branscher och yrkeskategorier. Huvudmålgruppen för vårt verktyg är bygg- och hantverksföretag – med alla de olika krav som dessa branscher ställer gällande arbetsorder. Samarbetar du med oss får du alltid ett kundcentrerat bemötande. Vidare tillkommer det aldrig några dolda avgifter – utan vi kör alltid med öppna och ärliga metoder. Vår målsättning är att du som kund alltid ska få ett förstklassigt system oberoende av vad ni har för verksamhetsmålsättningar.

 

Varför välja arbetsordersystem via oss?

Genom att du väljer oss som partner inom arbetsordersystem, så får du en trygg samarbetspartner som har mångårig yrkeserfarenhet av att hjälp företag i Sverige och Finland. Vi jobbar alltid kundcentrerat och lyssnar på dina önskemål. Vi tar utifrån dina önskemål alltid fram kundcentrerade och skräddarsydda lösningar. Vidare erbjuder vi dig som kund alltid support kring våra tjänster. Att tjänstgöra med oss är med andra ord alltid smidigt, enkelt och effektivt. Kontakt gärna oss om du vill att vi presterar våra smidiga lösningar. Vi erbjuder alltid ditt företag en gratis demo på våra tjänster. Du kan under detta möte få mer detaljer kring våra tjänster. Anslut dig även du till skaran av våra nöjda kunder redan idag genom att anlita våra förstklassiga verktyg.

 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Produktfördelar

Här nedan hittar du några ytterligare produktfördelar som våra system erbjuder för dig som hantverkare, byggföretag eller entreprenad . Systemet skräddarsys alltid efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk. Vi jobbar alltid med skräddarsydda lösningar mot våra kunder.

    • Använd företagets resurser på rätt sätt
  • Systemet är molnbaserat. Går att använda vart du än befinner dig
  • Fungerar till surfplatta, mobil eller desktop
  • Ett helt digitalt system
  • Tidsuppföljning
  • Inga onödiga papper. Du får ett miljövänligt arbetssätt
  • Går att integrera till flertalet andra system
  • Fokusera företagets resurser på annat än tidskrävande administration
  • Skräddarsydda rapport- och dokumentmallar
  • Du får alltid förstklassig service från oss på Easoft
  • Du får all orderhantering centraliserat på ett och samma ställe
  • Ger ditt företag struktur, ordning och effektivitet gällande din orderhantering
  • Mätprotokoll

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Ofta ställda frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag presentera Easofts egenskaper mer i detalj?

Är du företag intresserat av att införskaffa Easofts arbetsordersystem? I ett webbmöte presenterar vi Easofts egenskaper och går igenom hur Easoft kan förbättra er affärsverksamhet.