Bekanta dig med våra digitala mallar för egenkontroller

25.03.2024 | Blogg

Hem / Blogg / Bekanta dig med våra digitala mallar för egenkontroller

Är du trött på krångliga pappersformulär och manuella processer när det kommer till egenkontroller i ditt byggföretag? Om du vill spara tid och automatisera delar av ditt arbete med egenkontroller är vårt tips att du bekantar dig med våra digitala mallar för egenkontroller. Genom vår smidiga digitala lösning kommer du att spara kopiöst mycket tid och kunna fokusera på andra delområden inom er verksamhetsstyrning i stället för att manuellt behöva utföra dokumentation.

Hur fungerar våra digitala mallar för egenkontroller i praktiken?

I praktiken fungerar vår tjänst för egenkontroller på så viss att vi har utvecklat ett digitalt gränssnitt där du utför dina egenkontroller. Gränssnittet innehar checklistor som du sedan utför dina egenkontroller med. Du arbetar med andra ord helt digitalt med din egenkontroll med hjälp din mobila enhet. Detta innebär att du inte behöver ta med dig pärmar och papper till din egenkontroll. Har ni några specifika önskemål kring utformningen av egenkontrollen skräddarsyr vi den självklart också utifrån era önskemål och behov.

Om du i praktiken vill se hur tjänsten fungerar är vårt tips att du testar att fylla i ett digitalt dokument via följande länk:  https://easoftdocs.se/dokumentmall/egenkontroll-mall/

Får jag presentera Easofts egenskaper mer i detalj?

Är ditt företag intresserat av att införskaffa Easofts affärssystem? I ett webbmöte presenterar vi Easofts egenskaper och går igenom hur Easoft kan förbättra er affärsverksamhet.

På vilket sätt kan våra digitala lösningar inom egenkontroll hjälpa er?

Nu till den stora frågan: varför ska man överge sina traditionella pappersdokument och i stället jobba med våra lösningar när det kommer till egenkontroller?

Tidsbesparing

Genom att använda våra digitala mallar slipper du krångliga pappersformulär och manuella processer när du ska jobba med egenkontroller. I stället kan du snabbt och smidigt fylla i kontrollerna direkt i vår digitala plattform, vilket sparar både tid och energi. Risken för att någon blir fel i ett digitalt dokument är mindre också eftersom allt sparas digitalt in i vårt system.

Automatisering

Vår digitala lösning automatiserar många delar av egenkontrollprocessen, vilket minskar risken för fel och ökar noggrannheten i utförandet. Till exempel så skapas det ett digitalt dokument utifrån data som du matar in i vårt system. Du slipper med andra ord manuellt att designa dokument. Vidare sparas alltid alla dokument per automatik in i vårt system. Detta innebär att du inte längre behöver arkivera dina dokument i pärmar och papper. Allt sparas i stället tryggt in i vårt system.

Flexibilitet

Vi kan alltid skräddarsy de digitala mallarna utifrån era önskemål och behov. Varje företag är nämligen unikt och har sina unika aspekter som de vill undersöka under egenkontrollerna. Har ni några specifika önskemål kring punkter ni vill att vi implementerar in i egenkontrollen gör vi självklart detta år er. Vi sätter oss alltid ner i början av varje projekt och frågar er vilka olika önskemål ni har kring egenkontrollerna och utifrån detta skapar vi digitala mallar.

Överblick och uppföljning

All information kring egenkontrollerna sparas som sagt i vårt gränssnitt. Detta för med sig flertalet olika fördelar. Genom att samla all information på ett ställe får du en bättre överblick över dina egenkontroller och kan enkelt följa upp utförda åtgärder. Du kan även spåra eventuella avvikelser och se till att de åtgärdas på ett snabbt och effektivt sätt.

Ett miljövänligt alternativ

Sist men inte minst är Easofts digitala lösningar kring egenkontroller även ett miljövänligt alternativ. Ni slipper att köpa in pappersdokument, färgpatroner och skrivare till er organisation. Vidare slipper ni att skicka brev, vilket i sin tur sparar ni även på jorden resurser.  Genom att införskaffa vårt verktyg blir ni med andra ord en miljömedveten organisation vilket alltid är intressant i era intressenter ögon.

Vill ni veta mer?

Om du vill få en genomgång på hur vårt verktyg kan hjälpa er att öka merförsäljningen på ert bolag, så uppvisar vi väldigt gärna vårt verktyg för er. Under en 30 minuters genomgång uppvisar en av våra kund-experter vårt verktyg för dig: https://easoftdocs.se/gratis-demo/