Digital kvittohantering för ert bygg- och hantverksföretag

30.07.2023 | Blogg

Hem / Blogg / Digital kvittohantering för ert bygg- och hantverksföretag

Är du som arbetsledare på ditt bygg- och hantverksföretag trött på att ständigt spara, hantera och ta emot en drös av lösa papperskvittot från dina anställda? Du kan vara lugn. Det finns en digital lösning på detta tidskrävande arbetsmoment. Med hjälp av Easoft digitala kvittohantering kan på nolltid hantera och organisera ditt företags alla kvitton. I stället för att dina anställda manuellt ska behöva ge dig alla kvitton, så kan de i stället skanna eller fotografera kvittona direkt med mobilen eller surfplattan och sedan ladda dessa digitalt i vårt system. Det finns dock fler fördelar med att använda Easoft.  

Administrativ överblick över alla anställdas utlägg

Genom att låta dina anställda ta kort på sina kvitton och integrera dem i vårt system, får du som arbetsledare tillgång till samtliga kvitton på ett och samma ställe. Allt presenteras snyggt och överskådligt i grafiska tabeller och diagram, där du enkelt kan se samtliga utlägg, kvitton och kostnader för dina anställda. Med detta ordnade system får du en tydlig struktur på dina olika kvitton. Dessutom möjliggör det enklare kostnadsanalys och ekonomiska jämförelser för olika projekt.

Ett miljövänligt alternativ

Företag som visar ett miljömedvetet förhållningssätt är alltid attraktiva i ögonen på sina intressenter. Med digital kvittohantering kan hela er organisation bli mer miljövänlig. Genom att övergå till digital kvittohantering minskar ni behovet av pappersutskrifter och fysiska kopior, vilket i sin tur minskar företagets miljöpåverkan och främjar en mer hållbar verksamhet.

Ni får effektivare bokföringsprocesser

Genom att spara kvitton digitalt blir arbetet för bokföringspersonalen betydligt smidigare och mer organiserat när de hanterar företagets ekonomi. Digitala kvitton kan enkelt kopplas till rätt kostnadsställe eller projekt, vilket gör bokföringsprocessen mer effektiv. Dessutom ger digitala kvitton omedelbar tillgång, vilket eliminerar behovet av att vänta på att varje anställd fysiskt lämnar in kvittona till kontoret i slutet av månaden. I stället kan kvittona direkt vid köp av en produkt eller tjänst skickas till dig i realtid. Det ger dig möjlighet att omedelbart bokföra kvittona i ert bokföringssystem. Med andra ord kan er organisation spara värdefull tid genom att använda digitala kvitton.

Ökad säkerhet kring er kvittohantering

En annan fördel med digital kvittohantering är att det är 110 gånger säkrare än att hantera en massa lösa papperskvitton. Papperskvitton kan lätt tappas bort eller förstöras, vilket kan vara problematiskt om de behövs vid en senare tidpunkt. Med digital kvittohantering behöver du inte oroa dig för att förlora viktig dokumentation, eftersom allt sparas på ett säkert ställe. Du slipper också arkivera hundratals kvitton i pärmar och dokument. Om du behöver söka efter ett specifikt kvitto kan du enkelt göra det direkt via systemet. Med andra ord behöver du inte bläddra igenom tiotals pärmar för att hitta rätt kvitto.

Mobilitet kring ditt företags kvittohantering

Med digital kvittohantering kan du enkelt hantera kvitton var som helst och när som helst. Genom att alla kvitton är digitalt sparade i vårt system får du som företagsledare snabb tillgång till alla kvitton, oavsett var i världen du befinner dig. Du behöver inte längre bära med dig massor av pärmar och papper, vilket ger dig en oöverträffad flexibilitet och informationstillgång när det gäller kvitton. Som företagsledare kan du aldrig få för mycket av denna möjlighet till smidig hantering av kvitton!

Enklare revision för dina löneansvariga

Vid revision eller bokslut blir det smidigt att ge revisorn tillgång till den digitala kvittohanteringen. Revisorn kan då snabbt granska och verifiera företagets utgifter utan att behöva söka efter papperskvitton. Genom att implementera digital kvittohantering ger du med andra ord din revisor förstklassiga verktyg för att kunna utföra sitt arbete på ett framgångsrikt sätt.

Är du intresserad av digital kvittohantering?

Är du som företagsledare till ett bygg- och hantverksföretag intresserad av att effektivisera er kvittohantering? På Easoft har vi utvecklat flertalet spännande funktioner inom digital kvittohantering som är specialanpassade för just bygg- och hantverksföretag. Om du vill bekanta dig mer med våra lösningar är du hjärtligt välkommen att boka en kostnadsfri demo med vår expert inom ämnet, Jan.

Under en 30 minuters demo går han igenom alla funktioner inom kvittohantering som kan vara till nytta för er.

Du kan enkelt boka din 30 minuters demogenomgång genom följande länk: https://easoft.se/gratis-demo/