Vårt affärssystem kan hjälpa er med merförsäljning

25.03.2024 | Blogg

Hem / Blogg / Vårt affärssystem kan hjälpa er med merförsäljning

Letar ert bygg- och hantverksföretag efter proaktiva lösningar som kan främja er merförsäljning? I denna artikel vill vi lyfta fram hur Easofts affärssystem kan hjälpa era säljare att utföra merförsäljning mot befintliga kunder. Vårt system kan hjälpa era säljare att utveckla kundrelationer, hitta strategiska lösningar åt kunderna och förbättra kundkommunikationen. Här nedan följer några tips på din säljkår kan ta sin försäljning till nästa nivå med hjälp av vårt verktyg.

All kundinformation på ett och samma ställe

Alla som arbetar inom försäljning vet att kundinformation är en guldgruva när det kommer till merförsäljning. Genom att samla all din kundinformation i vårt system kan dina säljare identifiera möjligheter till merförsäljning baserat på era kunders tidigare köphistorik, preferenser och beteende. Detta gör det möjligt för dina säljare att skräddarsy erbjudanden och kampanjer som lockar till ytterligare köp och ökar kundens livstidsvärde. Information kring dina kunder är som sagt A och O när det kommer till merförsäljning.

Får jag presentera Easofts egenskaper mer i detalj?

Är ditt företag intresserat av att införskaffa Easofts affärssystem? I ett webbmöte presenterar vi Easofts egenskaper och går igenom hur Easoft kan förbättra er affärsverksamhet.

Personlig service och kundvård

Nyckeln till att skapa merförsäljning för dina säljare är att bygga upp långvariga kundrelationer och en personlig service mot varje specifik kund. Easoft affärssystem hjälper dig med dessa delområden. Till exempel kan dina säljare i Easoft se vad vilken form av kommunikation dina övriga medarbetare fört med kunden, och utifrån denna information fort sätta sig in kundcaset och hitta nya skräddarsydda lösningar. Skulle någon säljare avsluta sin anställning på ert företag, sparas alltid all information kring kundkommunikationen i vårt system, så att nästa säljare kan ta vid och fortsätta ge personlig service mot kunden. På så viss minskar ni avsevärt risken med kundtapp på grund av att någon avslutat sin anställning hos er. Med Easofts affärssystem kan era säljare skapa kopplingar mellan kunder och deras specifika behov och preferenser. Tack vare vårt system kan varje säljare erbjuda kunderna personlig service och genom detta även öka möjligheten till merförsäljning.

Uppföljningsmöjligheter av offerter

Snabb kommunikation kring offerter mot kunder kan vara avgörande om kunden köper en tjänst eller inte. När en säljare är ute på kundbesök är det inte ovanligt att säljaren behöver utföra justeringar i offerten som hen erbjudit utifrån ny information som framkommit under mötet. I sådana fall gäller det att fort kunna utföra justeringar i offerten och skicka en justerad offert till kunden för att hålla möjligheten för merförsäljning vid liv. Via vårt system kan dina säljare snabbt efter säljmötet gå in i systemet och utföra korrigeringar och skicka ut en uppdaterad offert till kunden. Din säljare uppvisar via denna strategi att ni är ett bolag som kan erbjuda snabba lösningar utifrån de uppdaterade villkoren. Att agera snabbt ökar chanser radikalt till att få igenom merförsäljningen och bygger även långsiktiga kundrelationer, eftersom det alltid är attraktivt med företag som erbjuder snabba lösningar.

Avslutning

Med Easofts avancerade affärssystem har ditt företag alla verktyg som krävs för att öka merförsäljningen och stärka relationen med dina kunder. Genom att ha all relevant information samlad på ett ställe, avancerade analysverktyg och effektiva verktyg för kommunikation och uppföljning kan du ta kontroll över din försäljningsprocess och maximera intäkterna.

Om du vill få en genomgång på hur vårt verktyg kan hjälpa er att öka merförsäljningen på ert bolag, så uppvisar vi väldigt gärna vårt verktyg för er. Under en 30 minuters genomgång uppvisar en av våra kund-experter vårt verktyg för dig: https://easoftdocs.se/gratis-demo/