Easoft ERP

Affärssystem till elektriker

Är du en elfirma eller elektriker som letar efter ett affärssystem? I sådant fall ska du bekanta dig med Esofts affärssystem som är skräddarsytt till elektriker. Systemet är molnbaserat, enkelt att använda och innehar flertalet spännande funktionaliteter. Easofts verktyg hjälper dig med allt från planering, uppföljning, kvalitetskontroll och mer därtill.

  Ett förstklassigt affärssystem skapat till elektriker 

Tidrapporteringsfunktioner

Easofts tidrapporteringsverktyg hjälper dig att skapa tidrapporter – samt att administrera allt gällande projektets tidsrapportering. Alla inblandade parter i projektet – både anställda och arbetsledare – kan enkelt registrera sina arbetstimmar direkt i sin mobiltelefon, surfplatta eller desktop. Du kan enkelt rapportera i timmar, fasta och löpnande minuter. Genom Easofts tidsrapporteringsverktyg får du alltid en exakt och precis tidsrapportering för dina projekt. Vill du genomföra utdrag över arbetstimmarna till slutkund är detta inte något problem. Allt arbete gällande tidsrapportering sker i mycket användarvänligt gränssnitt. 

Rapportera och dokumentera på ett effektivt sätt

Dokumentation och rapportering är en central del av en elektrikers arbetsmoment i ett projekt.  I vårt system hittar du flertalet digitala dokumentmallar som förenklar ert dokumenterande.  Du hittar digitala rapportmallar för till exempel besiktning, byggdagböcker, egenkontroller,  skyddsronder, arbete, installation, reklamation etcetera. I stället för att du som projektledare ska behöva ha med dig tio olika pärmar och dokument till arbetsplatsen, så kan du i stället med hjälp av din mobil, surfplatta eller bärbara dator genomföra all form av dokumenterande. Allt rapport- och dokumentationsarbete sker effektivt via smidiga checklistor. 

 

 

Ta din resurs- och tidsplanering till nästa nivå

I vårt affärssystem anpassat efter elektrikers olika behov har vi utvecklat funktionaliteter som hjälper dig med resurs- och tidsplanering. Med hjälp av systemet kan du som projektledare hantera tidskalender och kapacitetsstyrning till er verksamhets olika el-projekt. I verktygets kalender är det likväl enkelt att tidsplanerna alla typer av uppdrag till dina anställda och installationsteam. Ändringar i kalendern genomförs smidigt med ”drag and drop” funktioner, och du kan skicka ändringarna till samtliga projektintressenter genom några få klick på din mobil. 

Förstklassig till fakturering till elektriker 

Vill du effektivisera allt rörande din el-firmas fakturering? Via vårt system får du fullständig överblick över allt gällande er fakturering. Faktureringen kan du genomföra genom en mycket användarvänlig vy via din mobil, surfplatta eller stationära dator. Det går att välja del-fakturering, fakturering för utfört arbete eller hela arbetet på en gång. Fakturering för ändrings- och tilläggsarbeten kan läggas in direkt av installatör och faktureringen kan skickas ut direkt eller gå till attest hos projektansvarig. Våra faktureringsmöjligheter kan ta din verksamhetsstyrning för din el-firma till en helt ny nivå! 

Projekt- och lönsamhetsuppföljning

Du får via systemet total överblick över allt gällande projekts- och lönsamhetsuppföljning. Till exempel kan du se allt gällande tids- och kostnadsbruk för ditt el-projekt. Du kan i realtid följa hur mycket material det har förbrukats i projektet. Genom resursplaneringssystemet kan du även se hur din bemanning ser ut, vilket projekt som tar respektive anställd i anspråk och du kan planera och fördela om resurser och arbetskraft. All denna information redovisas för dig som projektledare i visuellt tilltalande vyer, bilder och tabeller. 

Ett affärssystem anpassat till elektriker

Vårt affärssystem har flertalet olika funktionaliteter anpassade till dig som driver en elektrikerfirma. Om du väljer att anlita oss som din leverantör av affärssystem till elektriker kan vi garantera dig följande saker: skräddarsydda lösningar, förstklassiga funktionaliteter, bra supporttjänster och ett kundcentrerat bemötande. För oss finns inga halvdana resultat. Vi som företag är nöjda först när du som kund är nöjd med slutresultatet. 

 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Egenskaper

Här nedan kan du bekanta dig med några av de fördelarna som Easofts affärssystem erbjuder ditt elföretag. Vi jobbar alltid med skräddarsydda lösningar mot våra kunder.

  • Kalkylering
  • Lönsamhetsuppföljning
  • Tidsregistrering
  • Tidsuppföljning
  • Lönehantering
  • Installationskalender
  • Vidarefakturering
  • ÄTA hantering
  • Lager
  • Leverantörsfakturor
  • Skräddarsydda rapport- och dokumentmallar
  • Reklamationshantering
  • Kartapplikation
  • Säljledningsverktyg
  • Automatisk provisionsberäkning
  • Automatisk ackordkalkylator
  • Mätprotokoll
  • Arbetsplanering

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Ofta ställda frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag presentera Easofts egenskaper mer i detalj?

Är du elföretag intresserat av att införskaffa Easofts affärssystem? I ett webbmöte presenterar vi Easofts egenskaper och går igenom hur Easoft kan förbättra er affärsverksamhet.