Easoft ERP

Affärssystem till småföretag

Easoft affärssystem passar perfekt för dig som är småföretagare inom bygg-, hantverks och entreprenadbranschen. Systemet är extremt användarvänligt och går att integrera till flertalet olika systemen. Det är dessutom helt molnbaserat, vilket gör att du kan använda det vart du än befinner dig på arbetsplatsen.

Ett affärssystem anpassat småföretagares behov  

Effektivisera din kalkylering

Med hjälp av Easoft affärssystem anpassat för småföretag kan du genomföra din projektkalkylering på ett effektivt sätt.  Du kan med systemet genomföra allt som rör kalkylering och offerthantering. Allt sker dessutom i realtid. Via systemet kan du få fram allt gällande projektets arbetstimmar, materialförbrukning, UE-kostnader och andra skräddarsydda mätvärden om så tillönskas. Du genomför allt kalkyleringsarbete i vårt system i en mycket användarvänlig och grafisk tilltalande vy.   

Förstklassig rapportering och dokumentation

Genom systemet kan du som projektledare rapportera och dokumentera gällande allt som sker i projektet. I vårt system hittar du flertalet olika visuellt tilltalande rapportmallar som du kan använda när du rapporterar dina projektmoment. Rapporterna förenklar inte bara arbetet för dig som projektledare utan via dessa kan din sälj-, produktion-, projekt- och ekonomiavdelning få fenomenala verktyg för uppföljning av verksamheten. Rapportmallar kan också enkelt skapas för till exempel besiktning, skyddsronder, arbete, installation, reklamation etc. Det finns nästintill obegränsade möjligheter för hur rapportmallarna kan skräddarsys på egen hand.

 

Resurs- och tidsplanerings för småföretag

Vårt affärssystem hjälper dig som småföretagare att genomföra din resurs- och tidsplanering över projektet på ett smidigt sätt. Du kan enkelt med verktyget hantera ditt projekts tidskalender, kapacitetsstyrning och andra tidsaspekter i projektet. I verktygets kalender kan du enkelt tidsplanerna alla typer av uppdrag till dina anställda eller installationsteam. Ändringar i kalendern görs smidigt med ”drag and drop”. Det är helt enkelt supersmidigt att resurs- och tidsplanera med vårt verktyg.  

 

Fakturering för ditt småföretag

Easoft gör det enkelt för dig att genomföra din fakturering till ditt småföretag. Du kan enkelt skapa olika former av inköpsfakturor och enkelt flytta din inköpsfaktura till en försäljningsfaktura med angivet påslag. Du kan välja olika former av fakturering som tex delfakturering, fakturering för genomfört arbete osv. Fakturering för ändrings- och tilläggsarbeten kan implementeras in direkt av installatör och faktureringen kan skickas ut direkt eller gå till attest hos projektansvarig. Allt sker i en mycket användarvänlig vy.  

 

Projekt- och lönsamhetsuppföljning

Vårt affärssystem gör det möjligt för dig som projektledare att få en överblick över ditt projekts olika delområden. Du kan på ett enkelt sätt med hjälp av systemet få en helhetsblick över allt som berör tid, kostnad och lönsamhet i projektet. Till exempel kan du i realtid få uppgifter om hur mycket byggmaterial det har gått i projektet. Vidare kan du även i realtid följa alla kostnader som berör projektet. Du kan även granska hur projektet ligger till när det kommer till olika former av tidsaspekter. Med andra ord kan du som projektledare genomföra förstklassig projekt- och lönsamhetsuppföljning med hjälp av Easoft affärssystem anpassat till småföretag.

 

Ett affärssystem anpassat efter småföretags behov

Vårt affärssystem är specialtillverkat för att ge dig som småföretagare bästa möjliga möjligheterna för verksamhets- och projektstyrning. Vi jobbar alltid kundcentrerat utifrån dina behov och önskemål gällande funktionaliteter i affärssystemet. Om du önskar har vi alltid tids- och kostnadseffektiva supportavtal att erbjuda dig som småföretagare. Vi på Easoft jobbar alltid med ett kundcentrerat förhållningssätt, vilket innebär att vi alltid vill erbjuda dig bästa möjliga lösningarna. Har du minsta fråga gällande våra affärssystem för småföretag är du alltid välkommen till att kontakta oss. Vi hjälper dig mer än gärna i alla frågor.

 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Egenskaper

Här nedan hittar du några ytterligare produktfördelar som våra system erbjuder för dig som småföretagare. Systemet skräddarsys alltid efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk. Vi jobbar alltid med skräddarsydda lösningar mot våra kunder.

  • Kalkylering
  • Lönsamhetsuppföljning
  • Tidsregistrering
  • Tidsuppföljning
  • Lönehantering
  • Installationskalender
  • Vidarefakturering
  • ÄTA hantering
  • Lager
  • Leverantörsfakturor
  • Skräddarsydda rapport- och dokumentmallar
  • Reklamationshantering
  • Kartapplikation
  • Säljledningsverktyg
  • Automatisk provisionsberäkning
  • Automatisk ackordkalkylator
  • Mätprotokoll
  • Arbetsplanering

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Ofta ställda frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag presentera Easofts egenskaper mer i detalj?

Är ditt företag intresserat av att införskaffa Easofts affärssystem för småföretag? I ett webbmöte presenterar vi Easofts egenskaper och går igenom hur Easoft kan förbättra er affärsverksamhet.