Easoft ERP

Affärssystem till Gävle

Letar ditt hantverks-, bygg- eller elektrikerföretag i Gävle efter ett enkelt och visuellt tilltalande affärssystem. I sådant fall ska du bekanta dig med våra smidiga lösningar. Vi erbjuder affärssystemlösningar till alla företag i Gävle som vill ta sin verksamhetsstyrning till nästa nivå. På följande målsida kan du läsa mer om våra smidiga lösningar.

Projektinhallinta

Vilka funktionaliteter erbjuder vi ert företag?

Kalkyleringsfunktioner till Gävle

I vårt affärssystem hittar du funktionaliteter som förenklar dina kalkyleringsmöjligheter för ditt företag.  Via våra kalkyleringstjänster kan du fullfölja kalkylering och formulering av offerter i realtid, med en systematisk autenticitet och verkningsgrad. Vi skräddarsyr alltid våra solutioner efter era önskemål och behov när det kommer till beräkning av arbetstimmar, material-, UE-kostnader etcetera. En stilren offert med företagets logotype och grafiska gränssnitt blir automatiskt genererad när projektkalkylen har blivit iordningställd.

Rapportering och dokumentation

Ditt företag i Gävle får via våra effektiva lösningar förstklassig rapportering och tillgång till skräddarsydda rapportmallar. Genom rapporterna i vårt system får din sälj-, produktion-, projekt- och ekonomiavdelning smidiga redskap för uppföljning av era olika projekt. Rapportmallar kan också enkelt skapas för till exempel besiktning, skyddsronder, arbete, installation, reklamation etc. Det finns nästintill obegränsade möjligheter för hur rapportmallarna kan skräddarsys på egen hand. Boka gärna in en kostnadsfri konsultation så går vi tillsammans igenom dina behov. Vidare visar vi självklart våra rapport- och dokumentationsverktyg för dig.

 

Lönsamhetsuppföljning 

Systemet ger dig även möjlighet till centraliserad och molnbaserad projekt- och lönsamhetsuppföljning. Till exempel kan du övervaka tids- och kostnadsbruk för dina olika projektmoment. Du kan enkelt att följa upp hur mycket byggmaterial det har gått åt i dina projekt. Likväl kan får du en realtidöverblick över samtliga övriga projektkostnader som berör dina projekt. Genom vårt affärssystem som vi erbjuder till Gävle kan du alltid effektivisera dina projekt både från en tid- och kostnadsperspektiv.

 

Faktureringsprogram till Gävle

Vårt affärssystem kan hjälpa er verksamhet att ta er fakturering till nästa nivå. Ni kan alltid fullborda fakturering direkt i vårt system– eller via något gränssnitt i de vanligaste ekonomisystemen. Inköpsfakturor kan enkelt flyttas till en försäljningsfaktura med angivet påslag. Det går att välja delfakturering, fakturering för utfört arbete eller hela arbetet på en gång. Fakturering för ändrings- och tilläggsarbeten kan läggas in direkt av installatör och faktureringen kan skickas ut direkt eller gå till attest hos projektansvarig. Boka gärna en webb-demo så berättar vi mer om våra smidiga funktionaliteter inom faktureringsprogram.

 

 

Resurs- och tidsplanering 

Några ytterligare smidiga funktionaliteter som du hittar i vårt affärssystem är våra resurs- och tidsplaneringssystem. Med hjälp av dessa funktionaliteter kan du enkelt tidsplanera dina olika projekt som ditt företag har. Vidare får du även en administrativ överblick över allt som rör resursplanering. Ändringar i kalendern går smidigt med ”drag and drop” och ändringarna kan skickas till alla projektintressenter via din mobil. Det är helt enkelt riktigt smidigt att resurs- och tidsplanera med hjälp av våra smidiga funktionaliteter.

 

Ett affärssystem för hantverkare och byggföretag i Gävle

Våra system är skräddarsydda utifrån de behov som bygg-, hantverks och el-företag har gällande affärssystem. Anlitar ni oss som er leverantör av affärssystem får du ett företag som alltid vill leverera förstklassiga resultat till ditt företag. Vi lyssnar alltid på dina behov och tar utifrån detta fram skräddarsydda lösningar. Vi är aldrig nöjda som företag innan ni är nöjda med arbetet som vi har genomfört. 

 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Egenskaper

Våra affärssystem har flertalet spännande funktionaliteter som hjälper ert företag med verksamhetsstyrning. Om det saknas någon form av egenskap kan vi självklart i samråd med ett arbeta fram ett förstklassig lösning. Bekanta dig med några av våra funktionaliteter här nedan. 

  • Kalkylering
  • Lönsamhetsuppföljning
  • Tidsregistrering
  • Tidsuppföljning
  • Lönehantering
  • Installationskalender
  • Vidarefakturering
  • ÄTA hantering
  • Lager
  • Leverantörsfakturor
  • Skräddarsydda rapport- och dokumentmallar
  • Reklamationshantering
  • Kartapplikation
  • Säljledningsverktyg
  • Automatisk provisionsberäkning
  • Automatisk ackordkalkylator
  • Mätprotokoll
  • Arbetsplanering

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Easofts verktyg hjälper dig med allt från planering, uppföljning, kvalitetskontroll och mer därtill. Ta er verksamhetsstyrning till nästa nivå!

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Ofta ställda frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag presentera Easofts egenskaper mer i detalj?

Är ditt företag i Gävle intresserat av att införskaffa Easofts affärssystem? I ett webbmöte presenterar vi Easofts egenskaper och går igenom hur Easoft kan förbättra er affärsverksamhet