Easoft ERP

Affärssystem till elektriker och hantverkare i Karlstad

Easofts affärssystem är specialtillverkat till elektriker, hantverkare och byggföretag i Karlstad som vill ta sin verksamhetsstyrning till nästa nivå. Vårt system är helt molnbaserat och innehar flertalet spännande funktionaliteter.   

Våra förstklassiga produktfördelar

Kalkyleringsmöjligheter 

I vårt system hittar du smidiga och effektiva kalkyleringsfunktionaliteter som hjälper dig att effektivisera din verksamhetsstyrning. Med hjälp av systemet kan du utföra all form av kalkyleringsarbete som ditt företag efterfrågar. Till exempel kan du genomföra kalkyleringsarbete av personalens arbetstimmar, materialkalkylering och UE-kostnader. Utifrån ditt kalkyleringsarbete kan även offerter skapas per automatik och sedan skickas till kund. Vårt system erbjuder dig med andra ord helt unika och förstklassiga kalkyleringsmöjligheter.

Rapportering och dokumentation

Affärssystemet innehar funktionaliteter inom rapportering och dokumentation. I systemet finns flertalet färdigtillverkade dokumentations- och rapportmallar. Du hittar till exempel digitala mallar för besiktning, skyddsronder, arbete, installation, reklamation etc. Har du önskemål kring andra områden kan vi självklart skräddarsy våra funktionaliteter utifrån dina önskemål och behov. Genom att använda våra digitala verktyg behöver du inte längre dokumentera något manuellt. Du behöver inte heller manuellt spara på massa dokument.  Allt dokumentationsarbete kan du istället ta hand om via din mobil eller dator. 

 

Resurs- och tidsplanering

Vårt affärssystem är smidigt är ett administrationsverktyg för att hantera tidskalender och kapacitetsstyrning till ditt företags olika projektuppdrag. I kalendern är det smidigt att tids-planera, såväl små som stora uppdrag, till anställda eller installationsteam. Ändringar i kalendern går smidigt med ”drag and drop” funktionaliteter. All data kan du sedan enkelt dela med dig av till alla projektintressentera via med hjälp av din mobil, surfplatta eller dator. Genom att använda våra verktyg tar du ditt företags resurs- och tidsplanering ett steg in i framtiden. 

 

Faktureringsprogram till Karlstad 

Om ditt bygg- hantverks- eller elektrikerföretag i Karlstad vill hitta ett faktureringsprogram är vårt affärssystem perfekt. Du kan genomföra fakturering direkt i vårt affärssystem – eller via något gränssnitt i de vanligaste ekonomisystemen som vi kopplar i samman vårt verktyg med. Inköpsfakturor kan enkelt flyttas till en försäljningsfaktura med angivet påslag. Det går att välja delfakturering, fakturering för utfört arbete eller hela arbetet på en gång. Fakturering för ändrings- och tilläggsarbeten kan läggas in direkt av installatör och faktureringen kan skickas ut direkt eller gå till attest hos projektansvarig.

 

Projekt- och lönsamhetsuppföljning

Genom vårt affärssystem kan du enkelt följa lönsamheten i dina olika projekt. Du kan även följa upp tids- och kostnadsbruk för olika delmoment. Du kan till exempel följa upp hur mycket byggmaterial det har gått åt i projektet – samt vad projektet haft för lönsamhet. Likväl får du en realtidsöverblick över samtliga projektkostnader. All denna information redovisas för dig i grafiskt tilltalande vyer och tabeller i vårt system. Tabellerna är extremt enkla att avläsa och du kan även dela med dig av dessa till övriga projekt intressenter med hjälp av din mobil. Genom vårt affärssystem som vi erbjuder till Karlstad kan du alltid effektivisera dina projekt både från tids- och kostnadsperspektiv.

 

Ett affärssystem för hantverkare och byggföretag i Karlstad 

Vårt affärssystem och dess funktionaliteter är specialtillverkat till bygg- hantverks- och elektrikerbranschen. Systemet går dock att applicera till andra verksamhetsområden också. Genom våra kostnadseffektiva affärssystemslösningar kan ditt företag i Karlstad optimera er verksamhet både från tids- kostnads- och resursperspektiv. Anlitar du oss kan vi försäkra att du inte får några halvdana lösningar till ditt företag.  Utöver detta är våra tjänster helt molnbaserade och går att använda oberoende av vart du befinner dig.

 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Egenskaper

Här nedan hittar du några av fördelarna som finns med att införskaffa Easofts affärssystem. Programmet skräddarsys alltid efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk. Vi jobbar alltid med skräddarsydda lösningar mot våra kunder.

  • Kalkylering
  • Lönsamhetsuppföljning
  • Tidsregistrering
  • Tidsuppföljning
  • Lönehantering
  • Installationskalender
  • Vidarefakturering
  • ÄTA hantering
  • Lager
  • Leverantörsfakturor
  • Skräddarsydda rapport- och dokumentmallar
  • Reklamationshantering
  • Kartapplikation
  • Säljledningsverktyg
  • Automatisk provisionsberäkning
  • Automatisk ackordkalkylator
  • Mätprotokoll
  • Arbetsplanering

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Easofts verktyg hjälper dig med allt från planering, uppföljning, kvalitetskontroll och mer därtill. Ta er verksamhetsstyrning till nästa nivå!

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Ofta ställda frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag presentera Easofts egenskaper mer i detalj?

Är ditt företag i Karlstad intresserat av att införskaffa Easofts affärssystem? I ett webbmöte presenterar vi Easofts egenskaper och går igenom hur Easoft kan förbättra er affärsverksamhet