Easoft ERP

Affärssystem för lagerhantering

Easofts affärssystem hjälper er organisation att administrera och utveckla ert lagerhanteringsarbete. Med hjälp av systemet kan ni effektivisera allt arbete kring er lagerhantering genom realtidsrapporter gällande era inventarier och materialförbrukning. Genom dessa funktioner får ni förstklassiga hjälpmedel till att optimera lagerhållningen och undvika onödiga inköp. Ta er verksamhetsstyrning in i framtiden med hjälp av Easofts smidiga funktioner.

 

Hur kan systemet hjälpa er? 

Effektiv lagerhantering

Easofts lagerhanteringsfunktioner hjälper er att säkerställa att ni har tillgång till rätt mängd material för varje uppdrag.

  • Visuellt tilltalande grafer, tabeller och diagram hjälper er att snabbt få en överblick över era företagsinventarier.
  • Systemet hjälper er att säkerhetsställa att rätt mängd material finns tillgängligt för era olika uppdrag.
  • Automatiserade processer gällande inkommande och utgående leveranser av byggmaterial hjälper er att undvika tidskrävande leveranstider.

Realtidsinsikter

Ni får snabb och precis information gällande ert företags materialförbrukning i realtidsrapporter.

  • Följ ert företags materialförbrukning gällande bygg- och hantverksmateriel i realtid.
  • Realtidsrapporterna gällande materialförbrukning hjälper er att snabbt agera mot materialbrist.
  • Samtliga av era anställda kan i realtid arbeta i systemet och utföra korrigeringar till materialförbrukningsrapporterna.

Kostnadsbesparingar

Genom att optimera lagerhållningen och undvika onödiga inköp, kan ert företag minimera sina kostnader och förbättra marginalerna.

  • Systemet hjälper er att optimera lagerhållningen. Ni får stenkoll på vad ni har – och vad ni inte har i inventariet.
  • Med hjälp av systemets detaljrika information kring inventarier behöver ni aldrig mer chansa gällande materialinköp.
  • Easoft hjälper er att minimera kostnader och få bättre marginaler i era projekt genom att ni har rätt mängd inventarier i ert lager.

 

 

Ett perfekt analysverktyg 

Genom att använda Easoft får ni en lösning som erbjuder lättförståeliga rapporter om er lagerdata. 

  • Överblicken gällande materialtillgänglighet medför till att ni direkt efter inkommit uppdrag kan påbörja arbetet utan onödiga väntetider kring materialinköp.
  • Genom Easoft får ni lättförståeliga rapporter gällande försäljnings- och lagerdata.
  • Utifrån all data kan er sälj- och inköpsavdelning få verktyg kring beslutsfattning gällande framtida materialinköp.

 

Tuntikirjas ilmoitusvelvollisuus

För vilka företag passar vårt affärssystem?  

Easoft affärssystem innehållande lagerhållningsfunktionaliteter är skräddarsytt till små- och medelstora företag som vill ta sin lagerhantering till nästa nivå. Vårt affärssystem lämpar sig främst till företag inom bygg-, hantverks-, VVS, glas- och städbranschen. Är ni verksamma inom någon annan yrkeskategori kan vi självklart alltid skapa en skräddarsydd lösning åt er. I och med att systemet är helt molnbaserat så kan vi erbjuda våra smidiga lösningar till företag i hela Sverige oberoende på er belägenhet. Boka gärna en kostnadsfri demo så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa ert företag att effektivisera er lagerhantering genom våra förstklassiga lösningar.

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Fördelar med systemet

Nedan listat några av Easofts tjänstefördelar. Programmet skräddarsys efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk.

 

  • Förbättra din lönsamhetsuppföljning
  • Effektivisera företagets tidsregistrering
  • Ni får förstklassig tidsuppföljning
  • Tidsrapportera i timmar – fasta och löpande
  • Ha koll på exakta mänger materialförbrukning
  • Förenkla kommentarer och dagsboksantekningar
  • Sortera all inrapportering utifrån projektroller
  • Färdigt löneunderlag direkt från verktyget
  • Tidsrapporterings app direkt i din mobil
  • Enkelt system att lära sig
  • Skräddarsydda rapport- och dokumentmallar
  • Automatisk provisionsberäkning
  • Automatisk ackordkalkylator
  • Du får alltid förstklassig support från Easoft
  • Fungerar till surfplatta, dator och desktop 
  • Går att integrera med andra system

Fungerar perfekt på alla enheter 

Easoft affärssystem ger er möjligheten att hantera er lager- och materialförbrukning från valfri enhet, inklusive mobil, surfplatta och bärbar dator. Systemet är uppbyggt i ett tydligt och användarvänligt gränssnitt som alla oberoende på teknisk förkunskap kan lära sig på nolltid. Vid varje projektuppstart bjuder vi på en ordentlig utbildning av systemet, så att du ska få bästa möjliga förutsättningarna till att arbeta i verktyget framgångsrikt. Du får likaså också alltid förstklassig support och hjälp efter införskaffandet av våra tjänster. Vi på Easoft arbetar alltid för att säkerställa att du som kund är 100% nöjd med vårt system.

 

 

    Företag som anlitat Easoft

    Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

    Timo Peltomäki

    Pokas Oy

    Easoft Affärssystem är otroligt användarvänligt. Vi sparar kopiöst mycket tid i vår verksamhetsstyrning med hjälp av systemet.

    Jani Jylhä, VD

    Vesivek AB

    Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

    Hannes Suomala, VD

    Stepfix Oy

    Vi vägleder våra kunder

    Vi är en serviceinriktad systemleverantör och arbetar för våra kunder som en långsiktig partner. Förutom ett för varje kund individuellt skräddarsytt tidsrapporteringsverktyg erbjuder vi vägledning och utbildning i användningen av systemet. När behoven ändras, kan programmet vidareutvecklas så att man får bästa möjliga nytta av det.

    Vi lovar att vår produkt inte är en kostnadspost för dig som kund, utan tvärtom – den sparar pengar. Om vi inte kan lova ditt företag detta så vill vi heller inte samarbeta.

    Easofts verktyg hjälper dig med allt från planering, uppföljning, kvalitetskontroll och mer därtill. Ta er verksamhetsstyrning till nästa nivå!

    Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

    GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

    Ladda ned en gratis guide!

    I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

    Redovisning av traktamenten

    Dina anställda kan smidigt direkt via vårt verktyg redovisa sina traktamenten helt digitalt. Du som projektledare får tillgång till att traktamenteunderlaget i realtid. Vidare sparas allt underlag tryggt i vårt system.

    Kvittohantering

    Dina anställda kan ta kort på sina kvitton via sin mobil och ladda upp dessa direkt till Easoft. Alla kvitton samlas med andra ord helt digitalt i vårt system, vilket minskar risken för borttappade kvitton. 

    Geotagging vid tidrapportering 

    Systemet innehar positionsfunktionaliteter vid tidsregistrering. Du som projektledare kan se vart dina anställda loggar på och loggar av. Easoft genererar en geotag beroande på vart dina anställda befinner sig vid tidregistreringen.

    Vanliga frågor

    1. Kan Easoft integreras i andra system?

    Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Fortnox-, Visma-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

    2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

    Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras för varje funktion. 

    3. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

    Easofts målsättning är att erbjuda varje kund ett system som uppfyller företagets vardagliga behov. Easoft är utvecklat för att kunna aktivera och inaktivera funktioner för att skapa flexibilitet. Vi har möjlighet att utveckla kundspecifika funktioner när det krävs. Kontakta oss så berättar vi mer om möjligheter och kostnader.

    4. Hur fungerar Easofts supporttjänst?

    Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

    5. Var är Easofts servrar placerade?

    Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

    6. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

    Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

    7. På vilket system är Easoft byggt?

    Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

    Får jag berättar mer? 

    Under ett webbmöte kan jag gå igenom hur Easofts smidiga affärssystem för tjänsteföretag kan effektivisera och förbättra er affärsverksamhet. Boka en gratis genomgång genom länken här nedan.