Easoft ERP

Affärssystem till byggföretag i Uppsala

Easoft levererar molnbaserade affärssystem till hantverkare, byggföretag och entreprenader i Uppsala. Vårt system passar bra till små och medelstora företag. Via oss får du alltid skräddarsydda lösningar.

Ett användarvänligt affärssystem till företag i Uppsala

Effektivisera er kalkylering

Genom att nyttja vårt affärssystem kan du arbeta med förstklassig kalkylering och offerthantering i realtid. Ni kan via våra system enkelt få fram beräkning av arbetstimmar, hur mycket material som gått åt under projektet, och UE-kostnader på ett effektivt sätt. Allt detta sker i en användarvänlig och lättanvänd vy.  En visuellt tilltalande offert med företagets logotype och grafiska gränssnitt blir automatiskt genererad när projektkalkylen har blivit färdigställd.

Rapportering och dokumentation

Easoft affärssystem hjälper dig som projektledare att genomföra förstklassig rapportering- och projektdokumentation. Via systemet får ni högkvalitativa rapporteringsmöjligheter tillsammans med visuellt tilltalande rapportmallar. Via rapporterna i affärssystemet får din sälj-, produktion-, projekt- och ekonomiavdelningen fenomenala verktyg för uppföljning av verksamheten. Rapportmallar kan också enkelt skapas för t.ex. besiktning, skyddsronder, arbete, installation, reklamation etc. Det är nästintill obegränsade möjligheter för hur rapportmallarna kan skräddarsys på egen hand.

 

Resurs- och tidsplanering

Vill du effektivisera ditt företags resurs- och tidsplanering? Med hjälp av Easoft system kan du som projektledare hantera tidskalender och kapacitetsstyrning till er verksamhets olika projektuppdrag. I verktygets kalender är det likväl enkelt att tidsplanerna alla typer av uppdrag till dina anställda eller ett installationsteam. Ändringar i kalendern går smidigt med ”drag and drop” och ändringarna kan skickas till in. Det är helt enkelt supersmidigt att resurs- och tidsplanera med vårt verktyg.  

 

Fakturering för ditt Uppsala företag

Vårt system som vi erbjuder till företag i Uppsala ger dig helt unika möjligheter att genomföra olika former av faktureringsuppdrag. Inköpsfakturor kan enkelt flyttas till en försäljningsfaktura med angivet påslag. Det går att välja delfakturering, fakturering för utfört arbete eller hela arbetet på en gång. Fakturering för ändrings- och tilläggsarbeten kan implementeras in direkt av installatör och faktureringen kan skickas ut direkt eller gå till attest hos projektansvarig. Allt sker i en mycket användarvänlig vy. Du får alltid en supereffektiv överblick över din fakturering genom Easoft affärssystem.

 

Projekt- och lönsamhetsuppföljning

Med hjälp av våra smidiga verktyg kan du även bevaka dina projekt lönsamhet från flertalet olika delområden. Exempelvis kan du övervaka tid- och kostnadsbruk för dina projektmoment. Ett exempel på detta är att du kan i realtid få information om hur mycket byggmaterial det har gått åt i projektet. Du kan tex enkelt att följa upp hur mycket byggmaterial det har gått åt i projektet. Likväl kan får du en realtidöverblick över samtliga övriga projektkostnader som berör projektet. Genom vårt affärssystem som vi erbjuder till Uppsala kan du alltid effektivisera dina projekt både från en tid- och kostnadsperspektiv.

 

Ett affärssystem för entreprenad, hantverkare och byggföretag i Uppsala

Easofts affärssystem är specialtillverkat till hantverks-, entreprenad- och byggföretag i Uppsala som vill effektivisera sina verksamheter. Vi skräddarsyr alltid våra lösningar utifrån era önskemål, verksamhetsmålsättningar och verksamheter. Ni får alltid förstklassig support när ni anlitar oss och vi jobbar alltid kundcentrerat mot våra kunder. Anlitar du oss kan vi garantera att du inte får några halvdana lösningar. Vi nöjer oss bara med att erbjuda våra kunder det bästa när det kommer till affärssystem. 

 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Egenskaper

Här nedan hittar du några ytterligare produktfördelar som våra system erbjuder för dig som hantverkare, byggföretag eller entreprenad i Uppsala. Systemet skräddarsys alltid efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk. Vi jobbar alltid med skräddarsydda lösningar mot våra kunder.

  • Kalkylering
  • Lönsamhetsuppföljning
  • Tidsregistrering
  • Tidsuppföljning
  • Lönehantering
  • Installationskalender
  • Vidarefakturering
  • ÄTA hantering
  • Lager
  • Leverantörsfakturor
  • Skräddarsydda rapport- och dokumentmallar
  • Reklamationshantering
  • Kartapplikation
  • Säljledningsverktyg
  • Automatisk provisionsberäkning
  • Automatisk ackordkalkylator
  • Mätprotokoll
  • Arbetsplanering

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Ofta ställda frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag presentera Easofts egenskaper mer i detalj?

Är du företag i Uppsala intresserat av att införskaffa Easofts affärssystem? I ett webbmöte presenterar vi Easofts egenskaper och går igenom hur Easoft kan förbättra er affärsverksamhet.