Easoft ERP

Kalkylering för bygg- och hantverksföretag

Ta ditt bygg- och hantverksföretags kalkylering till nästa nivå genom Easofts smidiga lösningar. Via systemet kan ni enkelt kalkylera arbetstimmar, material, UE-kostnader och personalnärvaro. Ta er verksamhetsstyrning till nästa nivå redan idag med hjälp av våra verktyg!

Via oss får ni alltid unika kalkyleringsmöjligheter

Arbetstimmar 

Via systemet kan du administrera allt gällande kalkylering av arbetstimmar för dina projekt. Du kan räkna ut hur mång arbetstimmar det har gått åt i utförandet av projektet. Likväl kan du få översyn hur många arbetstimmar vaddera anställd har spenderat på projektet. All denna information kan du sedan enkelt bifoga till fakturan som du skickar till din slutkund. Kalkylering av arbetstimmar har aldrig varit så enkelt som det är via Easofts förstklassiga system.

Materialförbrukning

Med hjälp av Esofts system kan du planera och kalkylera all form av materialförbrukning till ditt projekt. Du kan enkelt med systemet planera hur mycket material du behöver köpa in för att projektet ska bli lönsamt. Likväl kan du få centraliserade administrativa möjligheter att granska all materialförbrukning i ditt byggprojekt, och vid behov enkelt lägga en ny order på mer material. Du genomför allt detta enkelt via din mobil, surfplatta eller dator.

 

UE-kostnader

Få total översyn med allt gällande UE-kostnader i ditt projekt. Allt sköts enkelt genom våra molnbaserade lösningar. Du får totalt översyn över UE-kostnader via din mobil, surfplatta eller dator. Du kan genom vårt system granska allt gällande UE-kostnader vart du än befinner dig.

 

Närvaro och schema

Systemet innehar funktionaliteter inom närvaro- och schemaläggning. Du kan enkelt med systemet kalkylera personalens närvaro till olika bygg- och hantverksprojekt. Systemet innehar även smidiga schemafunktionaliteter. Du kan enkelt med hjälp av systemet schemalägga personalens olika scheman till arbetsplatsen. Allt sker dessutom helt molnbaserat. Detta innebär att du planera personalens närvaro oavsett om du är hemma, på arbetsplatsen eller på kontoret.

 

Affärssystemet kan integreras till bl.a. följande ekonomisystem:

Intresserad av mer funktioner?

Här nedan hittar du några av övriga fördelar som finns med att införskaffa Easofts affärssystem. Programmet skräddarsys alltid efter företagets behov och nödvändiga egenskaper tas i bruk. Vi jobbar alltid med skräddarsydda lösningar mot våra kunder.

  • Kalkylering
  • Lönsamhetsuppföljning
  • Tidsregistrering
  • Tidsuppföljning
  • Lönehantering
  • Installationskalender
  • Vidarefakturering
  • ÄTA hantering
  • Lager
  • Leverantörsfakturor
  • Skräddarsydda rapport- och dokumentmallar
  • Reklamationshantering
  • Kartapplikation
  • Säljledningsverktyg
  • Automatisk provisionsberäkning
  • Automatisk ackordkalkylator
  • Mätprotokoll
  • Arbetsplanering

Mycket tydligt och enkelt system men som tillgodoser även större användningsbehov

Timo Peltomäki

Pokas Oy

För oss är det ett fulländat analytiskt system, där vi inte behöver något annat för att ha koll på verksamheten. Vi lever tillsammans med Easoft, och de lever tillsammans med oss. Det är som hjärtat i vår verksamhet

Johan Nyberg, utvecklingschef

Nordic Takvård

Easoft har hjälpt oss att följa upp våra marginaler. Vår lönsamhet har stärkts avsevärt och vi vet i dag vilka typer av projekt som är bra för oss. 

Hannes Suomala, VD

Stepfix

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

GUIDE FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM

Ladda ned en gratis guide!

I guiden presenterar vi vad man bör ta hänsyn till vid val av affärssystem till ett företag verksamt inom renovering, installation, bygg eller entreprenad. Ladda ned manualen och undvik de vanligaste misstagen vid val av system för verksamhetsstyrning.

Ofta ställda frågor

1. Kan Easoft integreras i andra system?

Ja. Easoft har redan färdiga integrationer bl.a. till Talenom-, Trust Kapital-, Procountor- och Unifaun-systemet. Med Easoft kan man också bygga integrationer till andra system.

2. Kan användarbehörigheter ändras som man själv vill?

Användarbehörigheterna kan definieras helt enligt företagets önskemål. Användargrupper och behörigheter kan administreras mycket noggrant.

3. Hur fastställs Easofts användarspecifika avgift?

En användarspecifik avgift debiteras månadsvis för användare som är aktiva eller som har loggat in i systemet under den aktuella månaden.

4. Hur lyckas man skräddarsy Easofts affärssystem efter företagets behov?

Easofts målsättning är att erbjuda kunderna ett system som motsvarar företagets karaktär. Om systemet saknar någon funktion, kan systemet utvecklas så att det tillgodoser behoven. Avtal om kostnader för utvecklingsarbete ingås alltid separat innan projektet påbörjas.

5. Hur fungerar Easofts supportjänst?

Easofts supportjänst är tillgänglig för systemanvändarna vardagar mån–fre kl. 09:00–16:00.

6. Var är Easofts servrar placerade?

Easofts information lagras i vår finländska samarbetspartners molntjänst i Finland.

7. Är Easoft ett svenskt eller finskt företag?

Easoft har verksamhet i både Sverige och Finland. Affärssystem EAS AB är ett svenskt dotterbolag i Easoft Group.

8. På vilket system är Easoft byggt?

Easoft ERP är ett av Easofts egenutvecklade system som inte är baserat på något befintligt system. Detta möjliggör en smidig och kostnadseffektiv utveckling även i fortsättningen.

Får jag presentera Easofts egenskaper mer i detalj?

Om du vill veta mer om våra unika funktionaliteter kan du boka ett kostnadsfritt möte. Vi går under mötet igenom hur vårt verktyg kan hjälpa ditt företag på bästa sätt.